loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ نامه تاریخ زندگانی پیامبر اعظم (ص)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب فرهنگ نامه جامع تاریخی زندگی و سیرهی آخرین فرستادهی الهی در قالبی جدید، با عنوان فرهنگ نامه تاریخ زندگانی پیامبر اعظم(ص)در راستای آشنایی عموم افراد جامعه با مباحث تاریخی توسط بخش تاریخ فرهنگ نامه علوم انسانی و اسلامی پژوهه تهیه شده است.
از آنجایی که هدف از تدوین کتاب فرهنگ نامه ی علوم انسانی و اسلامی در وهلهی اول، روان و همه فهم بودن آن برای عموم جامعه، در کنار متقن بودن بر اساس منابع دست اول و معتبر بوده است، در تدوین فرهنگنامهی تاریخ پیامبر اعظم(ص) نیز این امور مدنظر قرار گرفته شد.

طرح و اجرای این مجموعه در سال ۱۳۸۷ش در دستور کار بخش تاریخ قرار داده شد و بعد از مدخلیابی و بررسی و تنظیم آنها در سال ۱۳۸۸ به طور رسمی آغاز و بعد از یک سال و نیم کار مستمر در سال ۱۳۸۹ به پایان رسید. مدخل ها توسط نویسندگان متخصص در امر تاریخ اسلام، در ساختار و روشی متفاوت به رشتهی تحریر درآمد. بعد از تدوین هر یک از مدخل ها، کار به وسیلهی اساتید توانا ارزیابی شده و در وهلهی اول جهت ارائه در محیط اینترنت نهایی شد. پس از آن، با ویرایش و بازبینی دوباره جهت چاپ آماده گردید و امروز در دسترس همه علاقه مندان قرار دارد.

مزایای فرهنگنامهی زندگانی پیامبر اعظم(ص):
فرهنگنامهی تاریخ پیامبر اسلام در صدد ارائهی اطلاعات تاریخی به عموم علاقه مندان مباحث تاریخی – با هر رشته و گرایشی – می باشد، از این رو سعی بر این نهاده شده که مقالات، به صورت مفید، مختصر و به دور از هرگونه تحلیل در گزارشات تاریخی به مخاطبان عرضه شود.
این مجموعه در واقع تاریخی است روشن و گویا از زندگانی پیامبر بزرگ اسلام(ص) که به اتکاء بزرگترین مدارک تاریخ اسلام تهیه شده و با قلمی روان و شیوا نگارش یافته است.

در این مجموعه سعی شده است که با تحریر بیش از ۱۵۰ مدخل، زندگانی رسول خدا(ص) و تعدادی از صحابی ایشان و بخشی حوادث صدر اسلام مورد توجه قرار گیرد.

در تدوین مقالات، سعی شده که تمامی حوادث و اتفاقات مرتبط با زندگانی پیامبر(ص) به دو صورت مستقل و غیر مستقل(درون مقالات مستقل) مورد بحث قرار گیرد.

از مزایای این مجموعه دسترسی آسان به موضوعات و مدخل های مرتبط با زندگانی پیامبر اکرم(ص) می باشد، که به ترتیب حروف الفبا نظم یافته است و مخاطب می تواند به آسانی از آن بهره گیرد.

امتیاز مهم دیگر، ذکر حوادث تاریخ زندگانی پیامبر(ص) بر اساس منابع و مدارک دست اول تاریخی معتبر و به دور از هرگونه افسانه و خرافات می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما