loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول و مبانی امور فطری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59311 10003022
68,000 61,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب پژوهشی در قلمروی امور فطری است که با تلاش حجت الاسلام احمد ابوترابی تألیف شده و هدف اصلی وی ارائه اصول مبانی و پیش دانسته هایی است که توجه و بهره گیری از آنها برای هر پژوهشی لازم است.

ضرورت برطرف کردن کاستی های امور فطری نگارنده را بر آن داشته تا در زمینه پژوهش در امور فطری به واکاوی مبانی و اصول امور فطری در حد توان بپردازد و سنگلاخ ها را از میان بردارد و زمینه راستی آزمایی دقیق را داشته باشد.

این کتاب در ابتدا با پیشگفتاری شامل اهمیت، نخستین خاستگاه موضوع و مسائلی مربوط به روش تحقیق آغاز می شود و نویسنده در فصل نخست آن به مفهوم شناسی واژه های فطرت، معانی لغوی و اصطلاحی این مفاهیم می پردازد.

فصل دوم کتاب مفهوم شناسی اکتسابی و غیراکتسابی است که مراتب این دو بحث واکاوی می شود.

ویژگی های امور فطری از دیگر بخش ها است که ویژگی های معروف امور فطری نقد و بررسی می شود. فصل دیگر تفاوت فطرت، غریزه و طبیعت نام دارد که غریزه را در لغت، کاربرد، نهج البلاغه و مفاهیم این چنینی واکاوی و تفاوت فطرت، غریزه و طبیعت را مطرح می کند.

علوم فطری و تقسیم های آن، تقسیم های علوم از نظر مبدأ زمانی و منشأ وجودی، روش شناسی در اثبات امور فطری و واقع نمایی و ملاک صدق امور فطری از دیگر فصول این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما