loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اوراق منفعت «تحلیل فقهی و اقتصادی»

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده مجید حبیبیان نقیبی

ویراستار اعتصام (اسماعیل یارمحمدی)

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 248

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

استمرار حیات اقتصادی با فقدان بازار سرمایه امکان پذیر نیست.با عنایت به اتکای رفتار مسلمانان بر آموزه های اسلامی، بازار سرمایه متعارف و ابزارهای آن در کشورهای اسلامی، کارایی ندارد. بازار سرمایه اسلامی بخشی از نظام اقتصاد اسلامی است. ابزارهای بازار سرمایه اسلامی نیز منبعث از اصول و آموزه های اسلام و سازگار با آن و ارزش های حاکم بر رفتار مسلمین، برای تسهیل در مبادلات و تعاملات زندگی اجتماعی ابداع شده اند.

«اوراق منفعت» برای تکفل عرصه خاص و وسیعی از بازار سرمایه اسلامی (منافع و خدمات) ابداع و معرفی شده است و برای تنوع مبادلات در سایر عرصه ها نیز کارایی دارد. استفاده صحیح از این ابزار در سطح ملی و بین المللی فرصتی مغتنم و غفلت از آن تهدیدی سهمگین است. اوراق منفعت، منافع (نه عین) را منتقل خواهد کرد و در واقع مالک برای تأمین نقدینگی مورد نیاز، می تواند با انتشار صکوک منفعت، بدون انتقال مالکیت عین، منافع یا خدمات را در مدت معینی به دیگران واگذار نماید. تحقیق حاضر بررسی فقهی اوراق منفعت و کارایی اقتصادی آن را مطمح نظر قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما