loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مباحث رجعت 2: رجعت دوازده مهدی

الرجعة بین الظهور و المعاد

ناشر دلیل ما

نویسنده محمد سند

مترجم علیرضا قاسمی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59347 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حقیقت رجعت چیست؟
اندیشه «رجعت» و «بازگشت به همین دنیا» از کلیدی ترین معارف شیعی و نشانه خاص این طایفه است. این پرونده معرفتی با همه اثر انگشت هایی که در آن است، هنوز رمزآلود و سربسته مانده است؛ آیت الله محمد سند چندین سال در حلقه ای از دانشوران حوزه اش به تجزیه و تحلیل این موضوع و روایات وارده پرداخته و بخشی از این تلاش ها در قالب کتاب دو جلدی «الرجعه بین الظهور و المعاد» به زبان عربی منتشر گردیده است.

اکنون همان مباحث با ترجمه آقای علیرضا قاسمی به فارسی ترجمه شده و در چندین جلد پیاپی عرضه خواهد شد.

دومین جلد از مجموعه مباحث رجعت با عنوان «رجعت دوازده مهدی» در چهار فصل عرضه شده است:
1. اهداف رجعت: این فصل در 12 بخش به تبیین اهداف رجعت در قالب تحقق هدف آفرینش دنیا، ثبات در ایمان، زمینه سازی برای معرفت عمیق تر قیامت، انتقام از ستمگران، تحقق وعده های الاهی و اکمال دین و اطاعت تام از امام عصر (علیه السلام) پرداخته شده است.

2. نقشه راه رجعت: مراحل رجعت طبق آنچه در منابع روایی ذکر شده معرفی گردیده است از جمله: آغاز رجعت، رجعت خواص، رجعت همگانی، خروج جنبنده زمین، رجعت حیوانات و ...

3. جایگاه رجعت در منظومه اعتقادات: اقرار پی در پی به رجعت و شناخت رجعت به عنوان سبب کمال معرفت اعتقادی در این فصل مطرح گردیده است.

4. رجعت و نظام امامت: شرح امامت و پیوند آن با مبحث رجعت در این بخش آورده شده و عناوینی همچون «رجعت، دلیلی قاطع بر امامت»، «آشکار شدن مقام ائمه (علیهم السلام) در رجعت»، «رجعت و مقام مهدویت»، «دوازده مهدی در رجعت» و ... ذکر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما