loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشتی بان دوست

ناشر کتاب نیستان

نویسنده علی موذنی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 135

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5936 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب کشتی بان دوست در بردارنده ی دو داستان (کشتی به روایت توفان و دوستی) از انبیاء گرامی است. علی موذنی در این دو داستان به روایت جالبی دست یافته است. که کمتر به آن توجه شده است:

کشتی به روایت طوفان
تماشای کشتی ساختن در دل خشکی و شروع شدن عذاب تا غرق شدن در آن امواج سهمگین، قطعا با دید سوم شخص فقط عبرت آموز است، اما وقتی از زبان کنعان نقل می شود، وقتی در طول داستان به جبر نویسنده خود را بارها و بارها به جای کنعان می گذاریم، طعمی دیگر در پی خواهد داشت. طعم هایی که بعضا آشنایند و گاهی هم گنگ!

دوستی
داستان دوستی نیز به همان اندازه که ماجرای قبل تلخ بود، شیرین است. این داستان روایت قبل از تولد حضرت ابراهیم (ع) تا بت شکنی و گلستان شدن آتش را بیان می کند اما تفاوتش با دیگر داستان ها این است که از زبان دانای کل روایت شده، از دوست ابراهیم، خود خداوند جل و اعلی. نتیجه ی این نوع روایت آن می شود که به معنای واقعی کلمه، معنای دوستی را می توان چشید. آن هم دوستی با خدا را. اینکه چگونه و به سهولت تمام مسیر ابراهیم از گزندها بری می شود و اینکه چگونه و با عشق، ابراهیم، مسیر رضایت دوست در پیش می گیرد.

کشتی پدر از دور به همان هیاتی بود که در خواب من.
نمی دانم در خواب روی برجی نشسته بودم یا قله ی کوهی؟
اما سردم بود، خیلی سرد.
فریاد زدم: "الآن می آیم کشتی ات را خراب می کنم" و خواستم تا رسیدن به کشتی یکسره بدوم. تلو تلو خوردم و تنگ از دستم افتاد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما