loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسمان همیشه آبی نیست

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده پیتر اچ. رینولدز

مترجم محبوبه نجف خانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 32

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

پیتر اچ (همیلتون) رینولدز، نویسنده و تصویر­گر کانادایی کتاب­ های کودکان است. او از هفت سالگی، نوشتن و انتشار آثار خود را آغاز کرده و در سال 1983جایزۀ سال بهترین دانشجوی ارتباطات را به دست آورده است.

او اعتقاد داشت همۀ کودکان آن قدر خوشبخت نیستند که استعدادهایشان توسط پدر و مادر و اطرافیانشان کشف شود. رینولدز می­گوید اگر هنر من بتواند کودکانی را که از مسیر اصلی دور شده اند، بازگرداند، زندگی من معنا پیدا می­کند.

وی هم چنین معتقد است اگر می­خواهیم کودکان چیزی یاد بگیرند، کتاب بخوانند و بنویسند باید به بازی دعوتشان کنیم. بازی با کلمات، بر صفحۀ سفید،صفحه ای که از افکار و آفریده های خودشان پر می­شود.

کتاب آسمان همیشه آبی نیست را محبوبه نجف خانی ، مترجم توانمند داستان های کودکان به فارسی برگردانده است. داستان این کتاب در بارۀ دانش آموزی به نام ماریسول است که نقاشی کردن را دوست دارد و همه او را به عنوان یک هنرمند می­شناسند.

رینولدز در این داستان نیز به موضوع مهم پرورش قدرت تخیل و خلاقیت کودکان می­پردازد و به این نکته اشاره دارد که محیط مساعد در پرورش و بروز این خلاقیت ها ، شاید مهم ترین مسئله باشد.

آسمان همیشه آبی نیست را کودکان و پدر و مادرها می­توانند با هم بخوانند و از خواندن آن لذت ببرند.

یک روز خانم معلم می­گوید قرار است برای کتاب خانه نقاشی دیواری بکشند و همین موضوع باعث می­شود که جنب و جوش زیادی در بچه های کلاس به وجود بیاید.

هر کس برای این نقاشی ، فکری دارد. یکی می­خواهد ماهی بکشد و دیگری اقیانوس را انتخاب کرده است. اما ماریسول فریاد می­زند: من می­خواهم آسمان را بکشم و ماجراهای دداستان از همین جمله آغاز می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما