loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصاریف (شرح صرف ساده) - جلد اول

ناشر دارالعلم

نویسنده محمدحسین محمدی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 336

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب شرح مبسوطی از مباحث مختلف علم صرف به ویژه فعل و احکام آن است. در این نوشتار ضمن ارائه تعریفی از علم صرف، وجه تسمیه، فایده و موضوع این علم و همچنین تاریخچه ای اجمالی از آن بیان شده و سپس اقسام کلمه اعم از اسم، فعل و حرف و قواعد این کلمات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نگارنده نخست به بررسی قواعد مربوط به فعل از جمله وزن افعال، افعال صحیح، معتل مهموز، معلوم، مجهول و صیغه های ثلاثی و رباعی فعل اعم از مجرد و مزید فیه پرداخته و اشکال ماضی و مضارع این افعال به همراه صرف آنها را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

بیان احکام اعلال در افعال، اقسام اعلال مثال، ناقص و اجوف، صرف فعل امر، نهی، مجد و نفی و بررسی معانی بابهای افعال، افتعال، انفعال، تفعل، تفاعل، تفعیل، فعلله، افعلال، افعنلال، استفعال، تفعل، مفاعله در اشکال معلوم و مجهول آن از دیگر مباثح ارائه شده در این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما