loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصاریف (شرح صرف ساده) - جلد دوم

ناشر دارالعلم

نویسنده محمدحسین محمدی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 359

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب شرحی است بر مباحث صرفی «اسم» و قواعد مربوط به آن. در جلد دوم از این مجموعه (کتاب حاضر) احکام صرفی اسم از اقسام کلمه مورد شرح و بررسی قرار گرفته است.

نگارنده ابتدا به تعریف اسم و معرفی ابنیه اسم در اوزان ثلاثی رباعی و خماسی مجرد پرداخته و سپس اقسام اسم، قواعد اعلال در اسم و اقسام مصدر و احکام اسامی جامد و مشتق و اقسام مشتق را مورد بحث و بررسی صرفی قرار می دهد. وی در اقسام مشتقات به احکام اسم فاعل، اسم مفعول، صفت مشبهه، اسم تفضیل، اسم مبالغه (صیغه مبالغه)، اسم مکان و زمان و اسم آلت اشاره نموده و صرفی مربوط به هر یک از آنها و صیغه سازی از آنها را بیان میکند.

بیان احکام متصرف و غیرمتصرف، اسم مفرد، تثنیه و جمع، اسم مصغر، اسم معرفه و نکره، علم، احکام ضمیر، اسم اشاره موصولات، اسم معرب و مبنی، اسم شرط، اسامی استفهام، اسم فعل و برخی دیگر از قواعد متفرقه علم صرف از مباحث بعدی این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما