loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدهای حلال و حرام

ناشر دارالعلم

نویسنده محمد وحیدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 604

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59429 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، رویکردی فقهی و اخلاقی در مورد لزوم کسب درآمد حلال و پرهیز از اموال و درآمدهای حرام دارد. در این نوشتار سعی شده است با توجه به آموزه های قرآنی و روایی و همچنین قواعد فقهی و دستورات اخلاقی اسلام توضیحاتی درباره درآمد های مشروع و نامشروع و پیامد های کسب مال حرام و ترغیب به کسب مال حلال داده شود و از دیدگاهی اخلاقی و فقهی به این موضوع پرداخته گردد. از این رو نگارنده ابتدا به مفاسد و پیامد های منفی فردی و اجتماعی کسب درآمد از طریق غصب، ربا، قمار، سرقت، رشوه، سحر و جادو، غنا، اجرت گرفتن بر کار حرام، خرید و فروش اشیای نجس، احتکار و معاملات حرام اشاره کرده و سپس منافع کسب درآمد از طریق حلال مانند: احیاء موات، ارث، اجاره، جعاله، شرکت، مضاربه، مزارعه، مساقات، تجارت و صلح می پردازد و شرایط فقهی صحت معاملات را نیز بررسی می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما