loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و غرب

ناشر روزنامه جمهوری اسلامی

نویسنده حسن السعید

مترجم شاکر کسرایی

سال نشر : 1377

تعداد صفحات : 173

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«اسلام و غرب» نوشته حسن السعید یکی از کتابهائی است که بطور جالب و مفصل و دقیق مراحل مسلمان شدن عده کثیری از غربیها را پی گیری کرده و این مسئله که چرا مسیحیان به اسلام روی می آورند را ریشه یابی می نماید. او نمونه های بارزی از مسلمان شدن غربیها بویژه تعداد قابل توجهی از اندیشمندان، علما، متفکرین، روحانیون مسیحی، خاورشناسان، سیاستمداران، دولتمردان، روزنامه نگاران، و هنرمندان زن و مرد ارائه میدهد. این کتاب زمانی برشته تحریر درآمده که مسلمان شدن چهره های مسیحی در غرب مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و روزی نیست که رسانه های همگانی خبر از مسلمان شدن عده ای از مسیحیان را ندهند. رسانه های همگانی غرب نه تنها از این حرکت جدید استقبال نکرده، بلکه انتقادهای شدیدی نسبت به شخصیت های معروفی که به اسلام روی آورده رواداشته اند. بعنوان مثال مسلمان شدن شخصیتی همچون مراد هوفمن سفیر سابق آلمان در مغرب سبب گردید که رسانه های همگانی آلمان، سفیر این کشور در مغرب را بخاطر مسلمان شدن مورد انتقاد قرار دهند. آنها خواستار برکناری نامبرده از پست و مقام خود شدند. پروفسور ادوارد سعید استاد فلسطینی الاصل مقیم آمریکا معتقد است: «پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد که رسانه های همگانی غرب و آمریکا بیش از پیش اسلام را مورد مطالعه و معرفی قرار دهند. این رسانه ها اقدام به تشریح و تجزیه و تحلیل اسلام نمودند و بدین علت اسلام در غرب شناخته شد.»
کتاب اسلام و غرب که به زبان عربی نوشته شده است شامل یک مقدمه و چهار فصل است.
در فصل اول مسیحیت و اسلام مورد مطالعه قرار گرفته است. در همین فصل نام های معروفی از مسیحیان که به اسلام روی آورده اند را مطالعه می کنید که نویسنده شخصیت و زندگی و علل روی آوردنشان به اسلام را مورد مطالعه قرار داده است. در این فصل میتوان از نام الکسندر راسیل وپ، عبدالله گولیام بک، لردهدلی، دکتر خالدشیلدریک، سرعبدالله ارشیپولد هاملتن، ناصرالدین دینیه، اسماعیل ویسلوزبجریسکی، دیانخ مد، ایفیلین زینب کوبولد و... نام برد.
در فصل دوم تعدادی از غربیهای مسلمان شده چگونه مسلمان شدن خود را تشریح می نمایند. روژه گارودی، تسنیم، حاج علی شوتز، مارشیلا، مایکل انجلو، مریام، مایکل عبدالمالک، فاطمه دیرا، لرد هدلی الفاروق، کاترین مایرهوور، از جمله کسانی هستند که به تشریح زندگی و فعالیت های خود می پردازند.
در فصل سوم، تعداد کثیری از متفکران، علما، اسقف ها، خاورشناسان، سیاستمداران، شخصیتهای برجسته، روزنامه نگاران، هنرمندان، ورزشکاران، بعنوان کسانی که مسلمان شده اند معرفی می گردند.
در فصل چهارم ده نمونه از مسیحیان معروف غرب که به اسلام روی آورده اند ارائه می گردد، اینها افراد معروفی هستند که در غرب شناخته شده اند و رسانه های همگانی غرب آنها را بیش از دیگران میشناسند، نویسنده کتاب این افراد را بطور مفصل معرفی کرده و آثار و نوشته های آنان را درج می نماید. نویسنده زحمات شایان تقدیری جهت نوشتن کتاب و جمع آوری اطلاعات آن متحمل شده است که هر خواننده را تحت تاثیر قرار می دهد. مترجم کتاب تلاش نموده که حتی الامکان مطالب کتاب را بدون دخل و تصرف ترجمه کند ولی در مواردی مجبور شده است مطالب را خلاصه نماید. علت این امر این بوده که نویسنده در برخی از موارد وارد جزئیات شده و خلاصه شدن مطلب می تواند خواننده را بیش از پیش با مسائل مطرح شده آشنا سازد. هدف از ترجمه کتاب آشنا نمودن خوانندگان گرامی با افراد مسلمان شده در غرب می باشد. افرادی که با مطالعه دین مبین اسلام به این دین روی آورده و مسلمان شده اند و زندگی غربی ها را رها کرده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما