loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سایبان خودساخته عرفان مدرن: تحلیل مدل انسان کامل در عرفان اوشو و کوئلیو و تطبیق آن با عرفان قرآنی و روایی

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده محمداسماعیل عبداللهی

مقدمه نویس احمد عابدی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59480 10003022
140,000 133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به موضوع عرفان های مدرن پرداخته است. ابتدا مفهوم واژه های انسان، کمال و انسانِ کامل از منظر عرفان و فلسفه اسلامی به بحث گذاشته شده است. سپس انسان، کمال و انسانِ کامل از منظر آموزه های اوشو و پائولو کوئلیو معرفی شده است. در نهایت مفاهیم فوق در آموزه های اوشو و کوئلیو با توجه به عرفان قرآنی و روایی، نقد و تفسیر شده اند.

سایبان خودساخته عرفان مدرن، تحلیل مدل انسان کامل در عرفان اوشو و کوئلیو و تطبیق آن با عرفان قرآنی و روایی است که توسط محمداسماعیل عبداللهی نوشته شده و نشر بین الملل آن را به چاپ رسانده است.

مقدمه:
بی تردید یکی از دغدغه های آدمی در طول تاریخ اندیشه او، شناخت حقیقت انسان، مراتب وجودی او و راه های رسیدن به کمال و سعادت است؛ اما از سویی انسان امروزی گرچه در علوم مختلف گام های بلندی برداشته است ولی از سوی دیگر جهان مدرن با مشکلاتی که فراروی انسان نهاده، بستر مناسبی برای غفلت انسان از خویشتن راستین خود فراهم ساخته است. دنیای جدید پاسخ های جدید به نیازهای کهنه انسان یافته است که بسیاری از آن نیازها، نیاز معنوی و عرفانی است آشفتگی این پاسخ ها در ایجاد نگرش و رویکردهای معنوی و عرفانی سبب شده است آسیب هایی در انتخاب صحیح انسان در چگونگی معنی بخشی به زندگی و سلوک معنوی و عرفانی به وجود بیاورد این کتاب شامل سه فصل و چهار بخش است که به موضوعاتی همچون: مفهوم شناسی واژه ها (انسان، انسان در فلسفه و عرفان اسلامی و...) تحلیل انسان کامل در آموزه های اشو و نقد آن، انسان و کمال در آموزه های اشو، نقد و بررسی انسان کامل در عرفان اشو، تحلیل انسان کامل، در آموزه های پائولوکوئلیو و نقد آن، انسان و کمال در آموزه های پائولوکوئلیو و نقد آن، نقد و بررسی انسان کامل در عرفان پائولوکوئلیو پرداخته شده است. کتاب سایبان خودساخته عرفان های مدرن در جشنواره علامه حلی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمدرضایی

سلام و ادب لطفا این کتاب را موجود کنید 10 نسخه می خواهم

1 شهریور 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما