loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح زیارت عاشورا

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده مفید بن محمد بنی الشیرازی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدحسین درایتی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 728

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نسخه خطی شرح زیارت عاشورا تالیف مفید بن محمد نبی الشیرازی (۱۲۵۱ - ۱۳۲۵ ق) توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین درایتی تحقیق و تصحیح شده است.

در تحقیق این اثر شریف، به نسخه ای که در کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم به شماره 375 نگهداری می شود، اعتماد شده و همه منقولات آمده در متن، با مصادر و منابع مربوط، به دقت، تطبیق داده است؛ و همچنین حواشی فراوان مؤلف بر نسخه که عمدتاً شرح برخی از فقرات زیارت و یا توضیح بعضی کلمات بود، بازخوانی شده و در پانوشت بعد از مقابله با مصدر با رمز (منه) آمده است. نسخه مذکور را محمدابراهیم بن محمدباقر شیرازی کتابت نموده و در مورخه 23 صفر سال 1304 ق در 203 برگ آن را به پایان رسانیده است؛ بنابراین کاتب این نسخه را تقریباً پس از یک سال از تألیف مصنف (ره) کتابت نموده و از یادداشت های بلاغ آمده از ناحیه مصنف بر روی نسخه پیدا است که او پس از کتابت آن را به محضر مؤلف -که احتمالا از اساتید کاتب بوده ـ عرضه نموده و آن را در محضر وی مورد تصحیح قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما