loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ جامع سخنان امام حسین علیه السلام (همراه با متن عربی)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59581 10003022
497,000 472,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب فرهنگ جامع سخنان امام حسین (علیه السلام) دارای مقدمه و دو بخش است که بخش اول آن چهار فصل و بخش دوّم کتاب دارای پنج فصل می باشد.

در فصل اوّل بخش نخست به فرمایشات امام حسین (ع) در زمان پیامبر (ص) اشاره شده است.
فضایل و کرامات امام (ع)، کرامات آن حضرت (ع) در کودکی، اخلاق حسین (ع) در کودکی و بازگو کردن حوادث عصر پیامبر (ص)، موضوعاتی هستند که در فصل اوّل بخش یک به آنها پرداخته شده است.

فصل دوّم شامل سخنان امام حسین (ع) در زمان امام علی (ع) است؛ که در آن مطالبی چون بیعت گرفتن از علی (ع) وصیّت و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، خطبۀ امام (ع) در محضر پدر، هدیه ای از جانب خدا و شهادت، سفارش، تغسیل، تشییع و دفن علی (ع) و نیز حوادث عصر امام علی (ع) بیان شده است.

سخنان امام (ع) در زمان امام حسن (ع) زینت بخش فصل سوم کتاب است.

فصل چهارم به کلمات حضرت (ع) در زمان امامتشان اختصاص یافته که شامل فرمایشات حضرت (ع) قبل و پس از مرگ معاویه، در منی، هجرت از مدینه، در مکّه، سفر کربلا، رویدادهای شب و روز عاشورا، آغاز نبرد و شهادت اصحاب، شهادت خاندان پیامبر (ص) و بالاخره شهادت خود حضرت (ع) می باشد.

اوّلین فصل بخش دوّم که سخنان موضوعی امام حسین (علیه السلام) است در 9 بند به بحث های اعتقادی توحید و امامت؛ قرآن و تفسیر؛ پیرامون جدّ گرامی حضرت (ع)؛ پپرامون اهل بیت (ع)؛ پیرامون حضرت علی (ع)؛ پیرامون امام حسن (ع)؛ پیرامون خود حضرت (ع)؛ پیرامون امامان پس از حضرت (ع) و دربارۀ شیعیان می پردازد.

در فصل دوّم این بخش به احکام عبادی در 12 بند طهارت؛ نماز؛ روزه و زکات فطره؛ صدقه؛ حجّ؛ جهاد؛ امر به معروف و نهی ازمنکر؛ نکاح؛ داد و ستد؛ بدهی و وصیّت؛ معیشت و حدود اشاره رفته است.

فصل سوم بخش دوّم فرهنگ جامع سخنان امام حسین (ع)، شامل مباحث ارزندۀ اخلاقی آن حضرت (ع) از حدود اطاعت پدر، صفات حسنه، ادب و پاداش اسلام تا نصایح حضرت (ع) ، آثار صلۀ رحم، نتیجۀ گناه، تصویر مرگ، ویرانی خانۀ آخرت و بالاخره ارزش اطعام مسلمان می باشد.

دعاهای عارفانه حضرت (ع) نیز زینت بخش فصل چهارم این بخش شده است.
دعاهایی در موضوعات عاجزترین مردم، معنی استدراج، نیایش در قنوت نمازها، دعای عشرات، دعای عرفه، دعای تسکین درد اعضای بدن و بالاخره دعای مشلول از جمله مطالب این فصل است.

بالاخره آخرین فصل کتاب اختصاص به اشعاری دارد که آن حضرت در مناسبات و زمان های مختلف انشاء فرموده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما