loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با حکمت الهی

آشنایی با علوم اسلامی

3.5 (4)

ناشر دارالعلم

نویسنده علی شیروانی

سال نشر : 1375

تعداد صفحات : 183

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اساتید و مدرسان فلسفه اسلامی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، به این نتیجه رسیده اند که «بدایه الحکمه»، به عنوان اولین گام در فراگیری فلسفه اسلامی، کتابی سنگین و دیریاب است، و نوآوران فلسفه اسلامی باید، سابق برآن، کتابی را بگذارند که بیشتر بر تبیین مفاهیم و اصطلاحات و بیان نفس مدعا تکیه داشته باشد، و کمتر وارد استدلال های پیچیده و دشوار شود.
با توجه به این نکات، نگارنده درصدد برآمده تا با تدوین «التمهید فی الحکمه الالهیه» این خلاء را پر کند. این کتاب، گزیده ای است از کتاب «بدایه الحکمه»، با پاره ای تغییرات که حجم آن را به حدود یک سوم رسانده است. اما این گزینش کاملا منطقی و اصولی بوده است.
کتاب حاضر، ترجمه «التمهید فی الحکمه الالهیه» است، با این تفاوت که به این مکتوب ضمیمه ای برای مطالعه تحت عنوان فلسفه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه، افزوده شده است. این ضمیمه برگرفته از آثار شهید مطهری (ره) است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما