loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده سیره پیامبر خاتم (ص) (فارسی - عربی)

5 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم عبدالهادی مسعودی

تلخیص مرتضی خوش نصیب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 866

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59630 10003022
350,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سبک زندگی، هر چند برآمده از باورها و نگرش خاصّ انسان به ارزش هاست، امّا بر اساس تعاملِ اخلاق و رفتار، و اثرپذیری روح از رفتار، در حدّ خود می تواند به تغییر نگرش انسان بینجامد و به تدریج یا یکباره، هویت او را دستخوش تغییر کند.

سبک زندگی همچنین در عرصه اجتماع می تواند زمینه واگرایی یا همگرایی میان گروه های اجتماعی و سیاسی را فراهم آورد. افرادی که برای مدّت طولانی، شبیه به هم رفتار و مانند هم فکر می کنند و به چیزهایی یکسان می گرایند و حساسیت هایی همسان نشان می دهند، در درازمدّت، یک گروه با موضع گیری و داوری های مشترک، پدید می آورند و موجب همگرایی قومی یا حزبی و فرهنگی و سیاسی می شوند. اگر این اتّفاق در گروه های دیگر هم رخ دهد، آن گاه تشابه یا تفاوت سبک زندگیِ دو گروه می تواند واگرایی و یا همگرایی بزرگتری را پدید آورد. بر این اساس، سبک زندگی، زمینه ساز سرنوشت انسان ها و سعادت و شقاوت فرد و جامعه است و به همین دلیل، اصلاح سبک زندگی از اهمّیت ویژه ای برخوردار است.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با راهنمایی و تربیت الهی، بهترین و کاملترین سبک زندگی را برگزید و آن را در لحظه لحظه زندگی پربرکت خود، به عمل درآورد و تا آخرین نفس، بر آن پایداری ورزید، به گونه ای که اکنون ما از پس قرن ها فاصله، نمایش خیره کننده آن را در آینه گزارش های بسیار فراوان سیره ایشان، نظاره می کنیم.

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از خود آغاز کرد و سبک زندگی خود را به صورت الگویی کامل و بی نقص در پیش دید کسانی قرار داد که از زندگی نه زندگی، بلکه سعادت جاوید را می طلبند. از این رو، سبک زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، بهترین الگوی عملی برای دستیابی به زندگی مطلوب اسلامی است.

کتاب سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم

نگارش کتاب سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم در سال ۱۳۸۵ شمسی که مزین به نام پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم توسط آیت الله ری شهری و با همکاری پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث آغاز شد و پس از هشت سال به منتشر شد.

این مجموعه را می توان جامع ترین نوشتار جهت ارائه بهترین الگوی رفتاری مبتنی بر ارزش های اسلامی و انسانی نامید. کتاب سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم، هفت جلد و حدود چهار هزار صفحه، در بردارند ۴۶۶۵ حدیث و متن تاریخی و ۵۱ بیان و تحلیل است.

ویژگی های کتاب گزیده سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم

به منظور بهره گیری همگان از کتاب سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم، گزیده این کتاب با معیارهای ذیل تدوین گردید:

۱. تمام بخش های دهگانه کتاب سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم و حدود ۹۰ درصد فصل ها و ۷۰ درصد عنوان های فرعی و شماری از تحلیل ها و مقالاتِ آن، در این گزیده، آورده شده است. از این رو، می توان اطمینان داد که این گزیده، جامعیّت لازم را داراست.

۲. آنچه بیش از همه تلخیص گردیده، روایات و گزارش های متنوّع با موضوع مشابه اند که ذیل فصل های کتاب اصلی، گرد آمده اند.

۳. جامع ترین و گویاترین متن ها، از منابع معتبرتر، در ذیل هر عنوان، انتخاب گردیده است.

۴. بیشتر توضیحات درج شده در پانوشت ها، حذف شده است.

۵. در پانوشت هر متن، به ذکر حداکثر دو منبع دارای اعتبار بیشتر، بسنده شده است.


فهرست بخش های مختلف کتاب گزیده سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم

بخش یکم :درآمدی بر سیره نبوی صلی الله علیه و آله و سلم ( ۳ فصل)

بخش دوم :نگاهی گذرا به سنّت و سیره پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۴ فصل)

بخش سوم :سیره اخلاقی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۲۰ فصل)

بخش چهارم :سیره فردی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۲۰ فصل)

بخش پنجم :سیره پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم در امور خانوادگی (۷ فصل)

بخش ششم :سیره اجتماعی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۷ فصل)

بخش هفتم :سیره عبادی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۱۱ فصل)

بخش هشتم :سیره اقتصادی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۴ فصل)

بخش نهم :سیره آموزشی و پرورشی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۲ فصل)

بخش دهم :سیره سیاسی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۷ فصل)

بخش یازدهم :سیره جنگی پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم (۷ فصل)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما