loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الاعتکاف فی الکتاب و السنه

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 204

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59634 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تبلور فرهنگ در ترکیب باورها، آداب و رسوم و سنت ها، دانش، قوانین و مقررات، هنر و علم و ارزش ها و شیوه زندگی از یک گروه، از طریق تجربیات تاریخی جوامع بشری و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

بخش اصلی و اساسی از فرهنگ جامعه و هویت اسلامی نیز قطعاً از قرآن کریم و سخنان و رفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام الهام گرفته شده است. بر همین اساس، معرفی و تبیین مفاهیم دینی در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ مذهبی در جامعه اسلامی امری مهم به نظر می رسد.

کتاب الاعتکاف فی الکتاب و السنّةیکی از پژوهش های انجام شده در پژوهشگاه قرآن و حدیث هست. این کتاب یک مدل از کتاب موسوعه معارف الکتاب و السنة است که با هدف تقویت فرهنگ دینی، تقویم فرهنگ عمومی و گسترش معارف دین اسلامی تدوین شده است.

نویسنده کتاب معتقد است سنت اعتکاف یکی از برنامه های معنوی و سازنده در شریعت اسلام و بلکه در همه ادیان الهی است.
فصل اول کتاب شامل آموزه های موجود درباره فضیلت اعتکاف و شرایط و آداب، همراه با بیان مکان ها و زمان های انجام اعتکاف؛ فصل دوم درباره اعمال واجب در اعتکاف، و آن ماندن در مسجد و روزه بودن است و نیز بیان فضیلت های حضور در مسجد، فضیلت اقامه نماز، تدریس و یادگیری در مسجد؛ فصل سوم بیان آثار و برکات روزه داری اشاره دارد و فصل چهارم نیز در این فصل به عظمت ماه رجب و بیان رحمت واسعه الهی در این ماه اشاره دارد همچنین در ادامه به بیان فضیلت روزه گرفتن در این ماه، خصوصاً در ایام البیض تاکید شده است.

فصل پنجم کتاب اختصاص به برکات ذکر الله جلّ و علاّ دارد؛ زیرا رکن اساسی در اعتکاف توجه و ذکر الله سبحانه و تعالی است و فصل ششم نیز بخش پایانی کتاب الاعتکاف فی الکتاب و السنّة است که به بیان راهنمایی و توجه در جهت افزایش آثار اعتکاف؛ مانند کثرت ذکر، طلب آمرزش، انس با خدا، انس با قرآن و نیز انس با کتاب هایی که معارف دینی را در انسان تقویت می کند اشاره دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما