loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره پژوهی رژی بلاشر خاورشناس فرانسوی

ناشر امیرکبیر

نویسنده زیبا شفیعی خوزانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 191

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59642 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بررسی انتقادی منابع تاریخ اسلام در اروپای سده نوزدهم میلادی، تشکیک و بی اعتمادی به همه منابع روایی وتاریخی اسلام و یاس از امکان ارائه سیره ای صحیح از پیامبر اسلام(ص) را برای برخی از مورخان و سیره نویسان غربی به همراه داشت.

در چنین فضایی رژی بلاشر(۱۹۷۳ـ۱۹۰۰م) خاور شناس فرانسوی اعلام داشت که می توان به کمک قرآن، تنها منبع معاصر پیامبر، پاره ای اسناد معتبر موجود و برخی اطلاعات تکمیلی مربوط به حوزه زبان شناسی، قوم شناسی، تاریخ ادیان و…، شرح حال تاریخی قابل قبولی از پیامبر اسلام(ص) تدوین نمود.او در کتاب «مساله محمد، شرح حال نقادانه ای از پیامبر اسلام(ص)» تاریخ زندگانی پیامبر اسلام(ص) را نه با استفاده از اخبار و اطلاعات سیره که صرفاً بر اساس شواهد قرآنی تدوین نموده و شهادت سنت را تنها به منظور تایید مطالب به کار گرفته است. شیوه ای نو که موجب ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات پرباری در زمینه سیره پیامبر اسلام(ص) در اروپا گردید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما