loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بار گران: اسطوره ی اطلس و هراکلس

ناشر نشر نی

نویسنده جنت وینترسن

مترجم طهورا آیتی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 144

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

خدایانی که اطلس جرئت سرپیچی از ایشان را به خود داده بود او را برای ابد به بر دوش کشیدن جهان محکوم کردند، آزادی دست نیافتنی به نظر می رسد. اطلس در اسطوره شناسی باستانی یونان از اعضای نژادی اصیل از خدایان به نام تیتان ها شورشی را علیه خدایان جدید، المپیان، رهبری می کند. او بدین سبب خشم الهی را برمی انگیزد، المپی های پیروز اطلس و سیب های زرین حیاتش را مجبور می کنند تا بار زمین و آسمان ها را برای ابد بر دوش بکشد. وقتی به هراکلس پهلوان در یکی از دوازده خوان معروفش تکلیف می شود تا آن سیب ها را بدزد به جست وجوی اطلس برمی آید و به او پیشنهاد می دهد که اگر این تیتان برایش میوه ها را بیاورد جهان را موقتاً به دوش خواهد گرفت. اطلس که می داند او تنها کسی است که توان تحمل این بار را دارد و چشم انداز آزادی هر چند کوتاه به وجدش آورده، قبول می کند و شراکتی آشفته میان آن دو پدید می آید.
جانت وینترسن با هوش و ذوق همیشگی اش اطلس را به قرن بیست ویکم می آورد. او در اسطوه ی خیره کننده ی اطلس و هراکلس سؤالات دشواری درباره ی طبیعت جبر و اختیار می کند. بار گران رؤیابین و بدیع، باورپذیر و صمیمی امور آشنا را واژگون می کند تا ما را از منظری نو به خودمان بنمایاند.

«اطلس عاشق زمین بود؛ خردشدن خاک بین انگشتانش، شکوفایی بهار، میوه دادن آهسته ی پاییز. دگرگونی.
حالا زمین دگرگون شده بود اما اطلس ساکن مانده بود و محور مایل را حس می کرد که در مقابل تیغه های شانه اش می گردد. تمام نیرویش بر نگه داشتن جهان متمرکز بود. دیگر نمی دانست حرکت چیست. مهم نوبد که برای راحتی اندکی جابه جا می شد. بار سهمگین برای همه چیز تصمیم می گرفت.
چرا؟
چرا نگذاردش زمین؟»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما