loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسیقی عاشورا

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده تورج زاهدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 136

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5966 10003022
11,000 10,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«موسیقی عاشورا» عنوان کتابی از تورج زاهدی است که همزمان با ماه محرم سال 88 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در این کتاب نویسنده ضمن نگاه تاریخی به مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام موسیقی عاشورایی را مورد بررسی قرار داده است.

به اعتقاد زاهدی موسیقی مذهبی در ایران به چهار شاخه تقسیم می شود که عبارت اند از: روضه خوانی، نوحه خوانی، اذان و مناجات و تعزیه و شبیه خوانی. بر این اساس سه شاخه از چهار شاخه کلی موسیقی مذهبی به عاشورا و امام حسین علیه السلام مرتبط است.

زاهدی در این کتاب به نوحه خوان ها و روضه خوان های معروفی همچون سید محمود واعظی، لسان طالقانی، اعتماد شیرازی نام برده و از کار آن ها به عنوان شاخه ای از موسیقی مذهبی تعریف کرده است. زاهدی در این مسیر برای اعتبار گفته خود از سخن اساتیدی همچون روح الله خالقی و کتاب هایی همچون «سرگذشت موسیقی ایران» به عنوان شاهد و منبع بهره برده است.

تورج زاهدی در نگارش کتاب «موسیقی عاشورا» از منابعی همچون «گلبانگ محراب تا بانگ مضراب»، «چهره های موسیقی ایران»، «تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران»، «موسیقی تعزیه»، «تاریخ موسیقی نظامی ایران» استفاده کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما