loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اشکال یک اسطوره (گونه گونی شخصیت ادبی حضرت یوسف)

ناشر نیلوفر

نویسنده سعید ارباب شیرانی

مترجم مجدالدین کیوانی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 222

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، بررسی شخصیت حضرت یوسف(ع) در کتاب های آسمانی و ادبیات جهان است.
این نوشتار، با هدف معرّفی قصه «یوسف بن یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم» یازدهمین فرزند یعقوب(ع) بدان گونه که در کتاب مقدّس و قرآن آمده و نقد و بررسی ساختار و محتوای پاره ای از روایات که با الهام از این داستان در ادبیات منظور و منثور به ویژه در زبان های انگلیسی و فارسی خلق شده اند، تدوین شده است.

نگارنده در این راستا پس از بیان رئوس اصلی داستان یوسف(ع) در کتاب مقدّس و قرآن از نخستین شکل گیری های اسطورة یوسف(ع) در ادبیات فارسی و انگلیسی سخن گفته و از چندین اثر انگلیسی که بر همین اساس نگارش یافته اند، یاد می کند.
وی سپس به صورت تفصیلی، منظومه «یوسف» یا «عزیز کرده فرعون» اثر «رابرت آیلت» و «یوسف و برادرانش» نوشته «توماس مان» را در کنار «یوسف و زلیخا»ی «جامی» بررسی کرده و دیدگاه های مذهبی و اخلاقی کتاب های مذکور را برمی شمارد و به تأثیرپذیری خالقان آثار مذکور از کتاب مقدّس و قرآن در شرح داستان یوسف(ع) اشاره می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما