loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسطوره شناسی یونان و روم: خدایگان، الهگان، قهرمانان و هیولاها از آرس تا زئوس

نکاتی درباره اسطوره شناسی

ناشر بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

نویسنده لسلی بولتون

مترجم آرمان صالحی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 300

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب با زبانی ساده و آسان نوشته شده است تا پیچیده ترین وجوه زندگی و ذهنیات انسان را بگشاید و چیستی و چرایی شکل گیری اسطوره ها، به خصوص اساطیر یونان و روم باستان را بر خواننده آشکار کند. مفاهیم و تعاریف مندرج در این اثر به زبانی ساده و روان و مختصر نگاشته شده و تلاش شده تا موضوع به صورتی جامع مطرح شود. مطالب اثر در بیست و دو فصل تحریر شده که طیّ آن، پس از تعریف اسطوره و شرح کارکرد آن و تبیین سرچشمة اساطیر اوّلیه، به معرّفی برخی از مهم ترین اساطیر یونان و روم پرداخته شده است.

اسطوره چیست و چه کارکردی در زندگی انسان داشته است؟ آیا امروز می توانیم بگوییم که به پایان عصر اساطیر رسیده ایم و اسطوره ها جایی در زندگی و خاطره انسان ها ندارند؟ اسطوره شناسان و مورخان چنین باوری ندارند و به همین دلیل است که اسطوره شناسی و ردیابی نمادهایش در دل تاریخ همچنان دنبال می شود و کارکردها و تاثیراتش بر زندگی بشر مورد واکاوی قرار می گیرد.
کتاب حاضر، با عنوان فرعی “خدایگان، الهگان، قهرمانان و هیولاها از آرس تا زئوس” به زبانی ساده و آسان نوشته شده است تا پیچیده ترین وجوه زندگی و ذهنیات انسان را بگشاید و چیستی و چرایی شکل گیری اسطوره ها، به خصوص اساطیر یونان و روم باستان را بر خواننده آشکار کند. مفاهیم و تعاریفی که در این کتاب آمده، هم ساده و مختصر است و هم متعدد. از این رو می توان آن را یک دایره المعارف در شناخت اسطوره ها دانست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما