loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسطوره و تفکر مدرن

ناشر فرزان روز

نویسنده کلود لوی استروس

مترجم فاضل لاریجانی | علی جهان پولاد

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 62

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر پنج سخنرانی کلودلوی استروس است.
سخنرانی ها در واقع پاسخ به پرسش هایی است که از سوی اندیشمندان مطرح می شده است.

عناوین این پنج سخنرانی از این قرار است :"برخورد اسطوره و علم"، "تفکر بدوی و تفکر مدرن"، "لب شکری ها و دو قلوها :جدایی اسطوره ها"، "اسطوره و تاریخ "و "اسطوره و موسیقی".
در مطالعه ساختار اسطوره، لوی استروس تلاش می کند که اسطوره های فرهنگ های متفاوت را که در کشورهای مختلف ظهور کرده معرفی و محتوای آن ها را توضیح دهد.

استروس معتقد است :که این اسطوره ها گرچه از نظر محتوا، شخصیت، و رویدادها متفاوت اند، ساختار آن ها مشابه است. وی خاطر نشان می کند: اسطوره زبان است، زیرا اسطوره برای آن که وجود داشته باشد باید روایت شود ...اسطوره از نظر تاریخی منحصر به فرد است و تقریبا همیشه در زمان های گذشته به وقوع می پیوندد و از سوی دیگر غیر تاریخی هستند؛ بدین معنا که داستانش غیر زمانی است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

نظر فیلسوفانی مثل ویتگنشتاین رادر قضاوت بین اسطوره و تفکر تحلیلی مدرن درمقام دفاع از اسطوره ها بدلیل جایگاهشان درتعیین سرنوشت بشری نوشته اند.درمقام انسان شناسی و مردم شناسی هم این کتاب تالیفی در جهت استفاده موثر از قابلیتهای به فعلیت رسانده مدرنیسم برای تحلیل علمی قضایای زندگی انسانها بشمار میرود.

15 بهمن 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما