loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رسول ابلیس

نگاهی به تحریفات مدعی یمانی احمد اسماعیل بصری

3 (1)

ناشر کتاب جمکران

نویسنده مهدی سلمان پور

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 253

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59730 10003022
48,000 43,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

احمد اسماعیل بصری ملقب به احمدالحسن، از مدعیان دروغین در عرصه مهدویت، حدود 2 دهه است که تبلیغات خود را در عراق و کشورهای دیگر آغاز کرده و سابقه فعالیت های تروریستی را نیز در کارنامه خود دارد. نامبرده خود را ابتدا وصی و رسول امام زمان و یمانی موعود و پس از آن فرزند امام عصر علیه السلام معرفی نمود و در این راستا به تبلیغ و فعالیت مشغول شد.

اثر پیش رو، با رویکرد بررسی تحریفات این جریان، در یک مقدمه و 3 فصل سامان یافته است.
در مقدمه، مولف به بررسی مدعیان متعدد دروغین مهدویت در طول تاریخ و شباهت های آنان (از حرف تا عمل)، ادله دجال بصره (احمد الحسن) و روش تحقیق او و پیروانش در طرح ادعاهایشان و پیشینه تحقیق در خصوص موضوع کتاب پرداخته است.
در فصل اول که به تحریفات لفظی مدعیان اختصاص دارد، 55 مورد از این دست تحریفات بررسی و نقد شده است.
در فصل دوم سی مورد از تحریفات معنوی و در فصل سوم نیز نویسنده به بیست و پنج مورد از خطاهای فاحش احمد اسماعیل و یارانش در مسائل علمی می پردازد که آشکارا نشان دهنده اوج انحطاط علمی این جریان فکری و فقدان علم و دانش در میان آنان است، چه رسد به آن که آنها را بتوان وصی و رسول امام زمان و یاران آن حضرت دانست.

نویسنده چنان که در مقدمه کتاب تصریح کرده، حدود دویست جلد کتاب از آثار این جریان را به دقت خوانده و فیش برداری کرده و تحریفات این مدعی دروغگو را گزینش کرده است.

پیشینه ادعای مهدویت به درازای تاریخ اسلام است. انگیزههای مختلف دنیوی سبب میشد تا افرادی برای خود یا دیگران، مدعی مهدویت شوند. معاویه قدیمیترین این ادعاها را داشت؛ جاعلان حدیث در تقابل با نفرینهای متعدد رسول خداصلی الله علیه وآله، حدیثی به این مضمون جعل کردند که پیامبر خدا دعا کرده تا او «مهدی» باشد چنین که این سخن نیز از کیسه جعل سر بر آورد که اگر معاویه را می دیدید، میگفتید این مهدی است. حتی خود مخالفان نیز درباره این روایات جعلی مناقشه و تردید دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما