loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بن بست در استراتژی؛ شکست در تاکتیک

ویرایش دوم

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مولف در این کتاب با توجه به اسناد قطعی، مصاحبه ها و سندهای به دست آمده از منافقین و همچنین تجربه های زیاد در عرصه فرماندهی دفاع مقدس، به بررسی دلایل و عوامل شکست منافقین در عملیات فروغ جاویدان (مرصاد) پرداخته است. وی در این کتاب از افق هایی پرده برمی دارد که تا به حال توسط کسی کشف نشده است که خواندن آن برای مخاطبان این عرصه می تواند بسیار جذاب باشد. ایشان در این کتاب عوامل شروع این عملیات و نقش سازمان منافقین را در دفاع مقدس بررسی کرده اند. همچنین در این کتاب با گذری بر پیشینه این گروهک تروریستی به فعالیت های آنها در قبل و بعد از انقلاب نیز پرداخته است.

این کتاب از لحاظ محتوایی و روایی بسیار جذاب و از ساختار مطلوب و اطلاعات دست اول و مفیدی برخوردار است و به گفته شعبانی، نویسنده کتاب "بن بست در استراتژی، شکست در تاکتیک" در اصل، تحقیقی است که زیر نظر سرلشگر حسین باقری به نگارش در آورده و بسیاری از مطالب آن قابل چاپ شدن نیست و اطلاعات طبقه بندی شده ای دارد.

شعبانی در زمان تجاوز منافقین به کشور فرمانده سپاه چهارم بعثت در کرمانشاه بوده و خود به صورت نزدیک از طرح ریزی این عملیات در سطوح فرماندهی تا ورود عملی به میدان جنگ را نظاره گر بوده است و این کتاب در واقع روایتی است از واقعیت هایی که در پیش روی این نویسنده رخ داده است.

کتاب «بن بست در استراتژی، شکست در تاکتیک» دارای رتبه اول گروه نظامی و امنیتی نهمین دوره کتاب سال سپاه و همچنین اثر برگزیده بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران (پاییز 1392) است و به عنوان کتاب شایسته تقدیر در شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس معرفی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما