loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهدویت و جهانی شدن

5 (1)

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده بتول ده شیخی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59935 10003022
126,000 119,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده کتاب مهدویت و جهانی شدن در این اثر به شناساندن فرهنگ مهدویت و عدم ارتباط و اشتراک آن با جهانی سازی غرب پرداخته است.

مهدویت در باور اعتقادات عمیق مردم ما ریشه دارد و از پشتوانه فکری و مبانی قوی و عمیق برخوردار می باشد و درباره آن روایات زیادی، سفارش و تأکید کرده اند.. حکومت مهدوی (عج) به دلیل الگو بودن می تواند برای اهداف راهبردی نظام در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سودمند باشد و باعث رشد و توسعه جامعه ما بویژه در بعد فرهنگ دینی شود.

نویسنده در این نوشتار برآن است که اولا از بحث های مطرح شده در زمینه (جهانی شدن) پلی برای فهم و درک بهتر حکومت جهانی مهدوی ایجاد نماید تا بتواند تقویت نظریه بی بدیل مهدویت را به اثبات برساند؛ و با توجه دادن خواننده به مبانی و ویژگی های جهانی شدن اسلام و دولت کریمه مصلح موعود و جهانی شدن غربی عدم ارتباط و اشتراک آنها باهم را نشان داده، این مطلب را روشن نماید که روند جهانی شدن کنونی غرب نمی تواند پیش زمینه و مقدمه ای برای تشکیل دولت فراگیر حضرت مهدی (عج) باشد.

ثانیا: دو موضوع حکومت جهانی ایده آل و شناساندن رهبر این حکومت که تا کنون غالبا در قالب مقاله به آن پرداخته شده، به صورت تلفیقی و مقایسه ای مورد کنکاش و تحقیق قرار داده تا با بررسی جوانب مختلف متعدد، این نقیصه را بر طرف نماید.

مباحث این کتاب در چهار بخش تدوین شده است. بخش اول مفاهیم و مبانی اسلام و مهدویت اسلامی است که دارای دو فصل «مفاهیم و مبانی مهدویت» و «دلایل و مبانی فکری ـ فلسفی جهانی شدن اسلام» است.

بخش دوم با عنوان مهدویت و حکومت جهانی مهدی شامل «ضرورت حکومت جهانی و اعتراف دانشمندان به لزوم»، «اثبات مهدویت و حکومت جهانی مهدی از منظر قرآن» و «ویژگی های حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف» است.

بخش سوم مفاهیم، مبانی و ویژگی های جهانی شدن غربی است که به سه فصل: «تعاریف و ریشه گرایش غربیان به جهانی شدن»، «مبانی و ویژگی های جهانی شدن غربی» و «دیدگاه های موافق و مخالف درباره جهانی شدن و ..» پرداخته است.

و بخش آخر مقایسه جهانی بودن اسلام و جهانی سازی غربی است که در سه فصل: «اسلام و رویه تکنولوژیک و ایدئولوژیک جهانی شدن»، «وجود سازگار و ناسازگار جهانی شدن اسلام» و «امتیازات جهانی شدن اسلام بر جهانی شدن غربی» تدوین شده است.

در تشکیل حکومت فراگیر جهانی می خوانید: «حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید: ألا و ان من ادرکها منا یسری فیها بسراج منیر، و یحذوا فیها علی مثال الصالحین، لیحل فیها رقا، و یصدع شعبا، و یشعب صدعا.

بدانید که از ما (حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف) که فتنه های آینده را در می یابد، با چراغی روشنگر در آن گام می نهد، و همه جمعیت های گمراه و ستمگر را پراکنده و حق جویان پراکنده را جمع آوری می کند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما