loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق حیوانات در اسلام

3 (2)

ناشر نورالسجاد

نویسنده ابوالقاسم مقیمی حاجی

با همکاری پژوهشکده علمی کاربردی باقرالعلوم (ع)

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59951 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
152,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهشی است فقهی و حقوقی در مورد آموزه های اسلام در برخورد با حیوانات و محیط زیست. در این کتاب سعی شده است تا با مراجعه به فقه شیعه حقوق حیوانات در اسلام بررسی شده و قوانین اسلامی و غربی در برخورد با حیوانات با هم مقایسه شده و غنای قوانین فقهی و حقوقی اسلامی نسبت به موازین غربی در این باره اثبات گردد.

نگارنده نخست به بررسی علمی ویژگیهای حیوان پرداخته و داشتن درک و شعور حیوانات را در آموزه های اسلامی اثبات می کند. سپس به دستورات پیشوایان دینی در رعایت حقوق حیوانات از جمله تغذیه و حفظ نگهداری حیوان، بهداشت حیوان، نحوه بهره برداری از حیوانات، صدمه نزدن به حیوان، شکار و نحوه ذبح حیوانات، عدم آزار و اذیت حیوان و عدم توهین و لعن حیوانات اشاره کرده و اعتدال در برخورد با حیوانات در اسلام را مورد تأکید قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما