loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ زمان سنجی و صنعت ساعت سازی

ناشر امیرکبیر

نویسنده نادر کریمیان سردشتی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 434

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59976 10003022
32,000 30,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در نوع خود، نخستین پژوهش گسترده راجع به مقوله تاریخ زمان سنجی و ساعت سازی است. شیوه نگارش اثر بر اصل مفاهیم لغوی ، علمی، فلسفی، ادبی و دیدگاه های لغت شناسان ، ادبا، حکما، متکلمان و فلاسفه جدید و قدیم تبیین شده است.

مجموعه فوق شامل پنج فصل است. فصل اول کتاب به مقولات «زمان»،«وقت»،«ساعت» اختصاص یافته است. در فصل دوم «تاریخ صنعت ساعت» را گزارش کرده و به کلیات تاریخ ساعت سازی در آسیا و اروپا نیز پرداخته شده است. فصل سوم را به معرفی و تاریخچه انواع ساعت از کهن ترین دورانها تا عصر کنونی اختصاص داده و انواع گوناگون ساعت را همچون خورشیدی، آتشی، شنی، آبی و مکانیکی تا ساعت اتمی را شرح و توصیف کرده است. در فصل چهارم «تاریخ صنعت ساعت را در دو دوره تمدن اسلامی» بیان کرده است. در فصل پنجم که بخش پایانی کتاب است به «تاریخ صنعت ساعت در ایران» (دوره پیش از اسلام و دوره اسلامی) پرداخته شده است و همچنین در این فصل خدمات و فعالیت های علمی ـ مهندسی ایرانیان را در زمینه ساعت بیان کرده، بویژه اختراعات محمد حافظ اصفهانی را که از نوابغ برجسته ایرانی در قرن نهم و دهم هجری قمری بود به تفضیل آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما