loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقبالنامه

متن کامل اقبالنامه براساس نسخه وحید دستگردی همراه با حکایات به نثر روان

ناشر ارمغان طوبی

نویسنده نظامی گنجه ای (گنجوی)

تصحیح و تعلیق سیده زرین دخت دانش

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60094 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اقبالنامه به قلم نظامی گنجوی خمسه، بر اساس نسخه وحید دستگردی است و به همراه با حکایات به نثر روان به کوشش سیده زرین دخت دانش گردآوری شده است. کتاب اقبالنامه در انتشارات ارمغان طوبی منتشر شده است.

جمال الدین ابومحمد الیاس بن محمد بن یوسف متخلص به نظامی در سال 535 ه.ق در شهر گنجه تولد یافت. وی با خاقانی معاصر بوده و با او دوستی داشته است. نظامی افزون بر قریحه خداداد و دانش کم نظیرش در شعر و ادب فارسی، از دانش های رایج روزگار خویش همچون نجوم، اطلاعات اسلامی و زبان عرب نیز آگاهی تام داشته است، که این خصوصیت از شعر وی به روشنی دانسته می شود.

اثر معروف و شاهکار بی مانند نظامی گنجوی خمسه است، که در قلمرو داستان های غنایی از برجستگی های خاصی برخوردار بوده است. عناوین پنج گنج نظامی از این قرار است: مخزن الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه که این آخری خود حاوی دو دفتر است به نام های شرفنامه و اقبالنامه. این کتاب در دو بخش حکایات اقبالنامه به نثر روان و متن کامل اقبالنامه می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما