loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هفت پیکر حکیم نظامی گنجوی همراه با داستان هفت پیکر به نثر ساده و روان

بر اساس نسخه وحید دستگردی

4 (2)

ناشر ارمغان طوبی

نویسنده نظامی گنجه ای (گنجوی)

تحقیق و تنظیم کتاب سیده زرین دخت دانش

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 340

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60102 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نظامی، مثنوی «هفت پیکر» یا «هفت گنبد» را در سال 593 به نام علاء الدین کرپ ارسلان، پادشاه مراغه، در 5136 بیت سرود و به وی تقدیم داشته است. این منظومه راجع به داستان بهرام گور (بهرام پنجم ساسانی) است که از داستان های معروف دوره ساسانی بوده است. در این منظومه، نخست، نظامی شرحی از سرگذشت بهرام را در کودکی و جوانی تا رسیدن به سلطنت و کارهای بنام او آورده است و آنگاه به داستان او با هفت دختر از پادشاهان هفت اقلیم اشاره کرده است، که برای هر یک گنبدی به رنگی خاص ساخته بود و هر روز هفته را مهمان یکی از آنان بوده و از هر یک قصه ای شنیده است.
نظامی در تمام مراحل، مبتکر سبک است و از هیچ کس تقلید نکرده است.هدف از تالیف کتاب حاضر، آشنا کردن فرزندان ایران با ادبیات اصیل ایرانی و آثار گران بهای استادان سخن است؛ بنابراین سعی شده با عباراتی بس ساده که با فهم دانش آموزان سازگار است، به شرح داستان ها پرداخته شود. اشعاری نیز گلچین شده تا ضمن دنبال کردن داستان، به سبک استاد سخن، حکیم نظامی، آشنا گردند و بعضی اشعار را به خاطر بسپارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما