loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هوش فرازمینی: جستجوی حیات در کرات دیگر

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده ژان هایدمان

مترجم مجید مهدی زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 280

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب 279 صفحه‌ای، کل موضوع موجودات فرا زمینی را بر اساس تکنیک‌ها و نتایج پروژه‌های جاری، گسترش تحقیقات فرا زمینی، قلمروهای قابل زیست در کیهان و این‌که اگر واقعا با موجودات فرا زمینی تماس حاصل شود، چه اتفاقی خواهد افتاد، تشریح می‌کند.

نویسنده این کتاب را به دو بخش با موضوع دورنمای اختر شناسی زیستی و موجودات فرا زمینی تقسیم کرده است. در بخش نخست، به بررسی فصل‌های با عناوین «مرحله کیهانی»، «مرحله زیستی»، «مرحله پیش زیستی» و «مرحله زیستی ابتدایی» پرداخته شده است.

در بخش دوم نیز موضوعات «هوش»، «پیشگامان ستی»، «چرا باید از امواج رادیویی استفاده کرد؟»، «ناسا این مسولیت خطیر را به عهده می‌گیرد»، «گسترش ستی»، «علامت‌های نادرست»، «نواحی قابل سکونت در کیهان» و «روزی که تماس حاصل می‌شود» بیان شده است.

هایدمان معتقد است: «اگر هوش در فرا زمین وجود داشته باشد، کشف آن بزرگ‌ترین کشف تاریخ خواهد بود. امروزه مطالعه در منشاء حیات، جستجو در فضا و همچنین علم نجوم، همه و همه ما را به یک پنداشت فرا زمینی از حیات هدایت می‌کند؛ موضوعی که تا کنون صرفا در حیطه داستان‌های علمی تخیلی بوده است».

نویسنده در بحث جذاب خود پیرامون هوش در فرا زمین به این سوال که با چه معیاری می‌توان گفت که ما در کیهان تنها هستیم و چگونه می‌توانی در جستجوی هوش فرا زمینی باشیم، پاسخ می‌دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما