loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آداب سلوک قرآنی - دفتر اول: تخلی (آداب و منازل توبه)

ناشر ارمغان طوبی

نویسنده کریم محمودحقیقی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 191

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

استاد «کریم محمود حقیقی» از شاگردان برجسته آیت الله حسنعلی نجابت شیرازی می باشد. وی در سن هیجده سالگی کتاب «طوفان عشق» را درباره عبور از مجاز و روی آوردن به حقیقت نگاشت که مورد توجه آیت الله نجابت قرار گرفت و از این رو در حلقه خاصان و نزدیکان ایشان درآمد.
به مدت چهل سال در دوران حیات آیت الله نجابت و به تایید ایشان، جلسات هفتگی برای جوانان و علاقه مندان به علوم و معارف الهی تشکیل می دادکه این جلسات بسیار مورد توجه ایشان بوده و هنوز هم ادامه دارد.
به امر استاد خویش در سفری به خدمت آیت الله انصاری همدانی رسید و از محضر ایشان کسب فیض نمود. این سفر چند بار دیگر تکرار شد و در هر نوبت با حضور در محضر ایشان کسب فیض نمود.
پس از تالیف کتاب فروغ دانش در قرآن و حدیث، آیت الله نجابت ایشان را به تالیف کتب امر می نماید. که حاصل این اطاعت، مجموعه کتب «آداب سلوک قرآنی« است، که مورد توجه و عنایت خاص قرار می گیرد. از استاد کریم محمود حقیقی ده ها اثر دیگر در عرفان و شناخت راه حقیقی نیل به معبود منتشر گردیده، که هر یک از آثار فوق بسان جرعه ای خوشگوار، روح حقیقت جوی تشنگان و جویندگان راه را سیراب میکند.
کتاب حاضر، آموزش آداب و سلوک توبه از دیدگاه قرآن و احادیث است. نویسنده با هدف شناخت معارف قرآن، نخست به مباحثی درباره فلسفه توبه و آزمایش انسان در این دنیا پرداخته و داستانهایی در مورد توبه گناهکاران از قرآن و تاریخ نقل کرده است. او سپس ده منزل شامل: بیداری، قیام، اعتراف به تقصیر، پشیمانی، ادای حق الناس، ادای فرایض، استقامت در توبه، سوز و گداز، غنیمت وقت و مراقبه و محاسبه برای تائب در نظر گرفته و دیدگاه قرآن را در زمینه هر یک از این مراحل جویا شده است.

چون قصد سفر کردی و عزم جزم نمودی و پای در راه نهادی، تو را سه مرحله در پیش است که اولین آن پیراستن تن از گناهان و آلودگی هایی است که عمری با تو بوده.
«تخلی» گام نخست در اولین مرحله سفر است و تو را آداب و منازل توبه می آموزد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما