loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پویش پیامبر: معرفت و محبت، خلقت تا بعثت، بعثت تا رحلت

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مجتبی حسینی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 132

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60211 10003022
9,500 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در کتاب جدید خود مجموعه درس گفتارهای «معرفت و محبت»، «خلقت تا بعثت» و «بعثت تا رحلت» را در قالب سه بخش مجزا اما در کنار همدیگر قرار داده است.

در بخش نخست از این کتاب با عنوان «معرفت و محبت» نویسنده با بهره گیری دقیق از آیات و روایات، به معرفی وجوه متمایزکننده رفتاری پیامبر اکرم (ص) به نحوی می پردازد که زمینه ایجاد معرفت به پیام و سیره ایشان و نیز جلب محبت بیشتر نسبت به ایشان در مخاطب به وجود آید.

این بخش از کتاب در حکم یک جلسه تفسیری ساده، به شرح احادیثی از رسول اکرم و آیاتی از قرآن کریم پرداخته که تمامی آنها پیرامون کسب معرفت و جلب محبت انسانی به پیامبر اعظم (ص) است.

نویسنده در بخش دوم از کتاب با عنوان «خلقت تا بعثت» به بررسی روند تاریخی حرکت بشر از خلقت تا بعثت رسول اکرم (ص) و آنچه که زمینه ساز و بستر ظهور پیغام جهانی و جاوید ایشان شد را تشریح می کند.

وی موضوع چگونگی خلقت رسول اکرم (ص) و بحث تفکیک ولادت ایشان با خلقت نورانی شان را تشریح کرده و تبار ایشان را برای مخاطبان معرفی می کند. پس از آن نویسنده شرح زیست رسول الله در کودکی و نوجوانی را در دستور کار خود قرار داده و سرچشمه های شکل گیری خلق حسنه ایشان را مورد مداقه قرار می دهد. سپس به بررسی مفهوم جاهلیت می پردازد و آنچه به دلیل پذیرش این مفهوم، جامعه عربستان در زمان حضور پیامبر اکرم (ص) را اسیر خود کرده بود، با استناد به احادیث و روایات و آیات قرآن تشریح می کند و در این رهگذر، جغرافیای طبیعی، اقتصادی و سیاسی شبه جزیره عربستان را نیز مورد بررسی قرار داده و نظام سیاسی و اقتصادی و حتی اداری شبه جزیره در عصر ظهور پیامبر را واکاوی می کند.

بخش پایانی این کتاب با عنوان «بعثت تا رحلت» نیز در سه بخش کلی بعثت تا هجرت، هجرت و هجرت تا وفات به تشریح و تفسیر سلوک فردی و اجتماعیِ زیست آخرین پیامبر خداوند اهتمام می ورزد.

پدیده بعثت و دلایل و بسترهای شکل گیری آن، شروع دعوت پیامبر اعم از دعوت مخفیانه و دعوت از خویشاوندان و در نهایت علنی کردن رسالت و نیز در ادامه هجرت از مکه به مدینه و بسترهای آن، همچنین علت هجرت و ماجرای آن و نیز شرح ساختار اجتماعی مدینه در زمانه هجرت و در نهایت در بخش پایانی ماجرای رحلت ایشان و وصایا و سفارشات ایشان پس از رحلت مورد توجه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما