loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ائتلاف صبر و سکوت

5 (1)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

شاعر محمد صمیمی

مستندساز مرتضی امیری اسفندقه

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 174

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60253 10003022
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ائتلاف صبر و سکوت سروده محمد صمیمی است و توسط انتشارات بین الملل روانه بازار کتاب شده است. این کتاب مجموعه اشعار محمد مهدی صمیمی در رثای ائمه اطهار می باشد.
لحن و لهجه‌ی محمّد صمیمی در شعر، ساده‌ترین لحن و لهجه است و آنچه که به این سادگی برتری می‌دهد، صمیمیّت جان و باورمندی آن است. در کنار دردی که در جان واژه‌ها موج می‌زند. همین نمونه‌هاست که باعث می‌شود مخاطب از سر بسیاری از موارد که در شعر دیروز، رسم نیست درگذرد.

مواردی که در شعر امروز مطرح است و البتّه به سلامت زبان لطمه می‌زند و زده است. مگر در مواردی که رنگ صمیمیّت و سوز از کلمه و کلام پررنگ‌تر بوده است و این دقیقه در شعر صمیمی حضور کامل دارد. با وجود این حضور البتّه، آثار هرگز از غربالگری نهایی بی نیاز نیستند. طبعی که توانسته و خواسته آن همه شعر صحیح و صریح دم دست داشته باشد به نقل حتما از نقد خویش نیز مایه ور خواهد بود که نخستین نقّاد، ناقل شعر هم خود اوست.

ترکیب بندهای مجموعه ائتلاف صبر و سکوت، این قابلیّت را داراست تا با توجّه به همان غربال نهایی به سر زبان‌ها بیفتد از سر سادگی و سلیسی و روانی. در بسیاری از این ترکیب‌ها طبع شاعر هیچ اصراری بر رعایت موسیقی معنوی و داخلی شعر ندارد و همه‌ی ماموریت را به موسیقی بیرونی و کناری شعر واگذار می‌کند که در این واگذاری نیز هم هیچ بی‌توفیق نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما