loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چرا بادبادک ها همه چیز را فراموش می کنند؟!

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید علی شجاعی

تصویرگر مهرداد زائری | کریستینا لائب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 36

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60332 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این داستان تلاشی است برای بیان اندیشه مند نیازهای فکری و مهارت های اندیشه ای برای ساخت ساحت فکری کودکان. روایتی که بر مبنای زندگی یک بادباک و غرور او در تعریف نسبتش با کودکانی که او را ساخته اند، تصویر می شود.

شجاعی در این کتاب و بر مبنای تجربه های سابق خود در تالیف داستان برای مخاطبان کودک، این بار نیز با دور شدن از عینیت گرایی در روایت و نتیجه گیری، سعی دارد در قالب داستانی که مخاطبش را به شدت به فکر کردن وامی دارد به لایه های عمیق تر معرفتی در او – حتی به صورت ناخودآگاه – سرک بکشد و از او بخواهد که از این بخش از دارایی های زیستی خود بیش از پیش استفاده کند.

این مسئله به ویژه در بخش پایانی کتاب و نتیجه گیری نویسنده از داستانی که روایت کرده است خود را به خوبی نشان داده است. در کنار این موضوع تاکید متن داستانی بر کلیدواژه هایی که بنیان فکری داستان را می سازد از این متن داستانی، مجموعه ای از عبارت ها و ترکیب های کلیدی را ساخته است که می توان مدت زمان زیادی روی آنها ایستاد و تمرکز کرد و با دنیای فکری نویسنده همراه شد.

این کتاب اما در کنار متن قابل تامل خود، تجربه ای بدیع در تصویرگری را نیز همراه داشته است. این کتاب با تصویرگری مهرداد زائری و کریستینا لائب و با طراحی گرافیک نرگس زیانی، در کنار داستان، تصاویری بدیع را نیز برای مخاطبان خود به ارمغان آورده است. این دو تصویرگر برای ساخت تصاویر این کتاب تمامی فضایی که این داستان در آن رخ می دهد را روی کاغذ طراحی کرده و پس از خارج کردن آنها و نصبشان به روی زمینه و ساخت صحنه در آتلیه، با استفاده از تکنیک نوردهی با نورافکن و ترکیب آن با نور طبیعی خورشید و عکاسی، تصاویر این کتاب را که در نوع خود بسیار بدیع هستند رقم زده اند.

«بچه ها کلاهشان را محکم گرفتند که باد نبرد و گفتند: بادبادک مون رفته بالا، حالا نمی یاد پایین... هر کاری می کنیم حرفمون رو گوش نمی کنه... می شه شما یه کمی آروم باشین، نوزین، تا بادبادک ما نتونه پرواز بکنه و بیاد پایین؟ آقای باد خندید و وزید و گفت: من که فقط برای بادبادک ها نمی وزم... اگه آروم بشینم پرنده ها چطوری پرواز کنن؟ ابرها رو کی این ور و اون ور ببره؟ دریاها با چی موج داشته باشن؟ نه! نمی شه...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما