loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام عدم تمرکز در ایران: آسیب ها و راهکارها

ناشر مکث اندیشه

نویسنده محمدتقی دشتی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 204

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این تحقیق در اولین قدم به مفهوم شناسی و توضیح تمرکز و عدم تمرکز مبادرت کرده و سپس با احصاء معایب عمومی نظام عدم تمرکز اداری، به معایب آن در کشور ایران پرداخته است.

به همین خاطر با لحاظ شرایط ایران از قبیل تنوع قومی و مذهبی، تاریخ اجتماعی خاص ایران و فرهنگ ناشی از آن، دارا بودن جغرافیای گسترده و متنوع، مخاصمه با قدرت های جهانی و قصد آنها برای ایجاد خدشه در وحدت ملی، ضعف فرهنگ شورایی و... به آسیب های نظام عدم تمرکز در ایران پرداخته است.

دکتر دشتی در فصل اول این کتاب به پیش فرض ها و تعاریف بحث می پردازد و در فصل دوم، مبانی نظری پژوهش را بیان می کند که شامل مباحثی مانند انواع دولت از دیدگاه علم حقوق، بحث درباره تمرکز و عدم تمرکز، بسترهای و زمینه های تمرکز زدایی، پیشینه بحث در ایران، ویژگی ها و شرایط در ارتباط با ایران و... می باشد. فصل سوم به بررسی آسیب های نظام عدم تمرکز در ایران می پردازد و آسیب های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اداری، فرهنگی و اجتماعی را بررسی می کند. فصل پایانی کتاب «نظام عدم تمرکز در ایران، آسیب ها و راهکارها»، به نتیجه گیری بحث و ارائه راهکار برای بسترسازی استقرار نظام عدم تمرکز می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما