loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیام آور عرفان

شرح حال عارف بالله سید حسن مسقطی (شاگرد برجسته علامه میرزا علی آقا قاضی (ره))

1 (1)

ناشر قائم آل محمد

نویسنده محسن دریابیگی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60496 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
85,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، ترجمه کتاب «قدوة العارفین»، اثر سید تقی موسوی است. که توسط آقای محسن دریابیگی ترجمه و تغییرات اندکی در آن انجام شده است. «قدوة العارفین»، شرح حال عارف بالله، شاگرد برجسته علامه میرزا علی آقا قاضی، «آیت الله سید حسن مسقطی (ره)» است.

مرحوم مسقطی در حدود سال1296 ق در شهر کربلا به دنیا آمد و در حدود سال 1350 ق در حیدرآباد دکن دار فانی را وداع کرد. قبر شریف ایشان اولین قبر سمت راست آستانه در مقبرة الشعیه است. نسبت مرحوم سید حسن مسقطی با 26 واسطه به امام موسی بن جعفر (ع) متصل می گردد. ایشان نزد بسیاری از علماء شاگردی کرده است و از آنها بهره برده است. آخرین استاد اخلاق و عرفان وی، مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی است.
این عارف ربانی و این عالم فرزانه بیشترین تأثیر را روی مرحوم مسقطی داشته است. اولین ازدواج جناب مسقطی با دختر یکی از علمای هند، به نام نرگس، بود. که ثمره این ازدواج یک پسر به نام مصطفی و چهار دختر به نامهای صدیقه ، زکیه، طاهره و رضیه است.
جناب سید تقی موسوی می گوید :
پسر عمه ام مرحوم سید مهدی (که در آن زمان در شهر خالص عراق بوده است) برای من نقل کرده است:
سیدحسن در نجف اشرف منزلت رفیعی داشت. خداوند به او فصاحت و بلاغت بی نظیری داده بود و آتش و حرارتی (الهی) در او بود که آهن را نرم می کرد و نفوس نزد او خاضع می شد.
سخن او در اعماق جان آدمیان نفوذ می کرد.
در حدود پانصد نفر از اهل علم در صحن حرم امیرالمومنین (ع) در جلسات او شرکت می کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما