loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خوشبختی چه چیز نیست؟

چگونه خوشبخت نشویم؟

ناشر موسسه فرهنگی منادی تربیت

نویسنده عبدالعظیم کریمی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 216

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

خوشبختی چیست؟ خوشبخت کیست؟ چگونه می توان خوشبخت شد؟ و آیا معنا و مفهوم خوشبختی واقعی را می دانیم؟ همه این ها سوالاتی است که در باب خوشبختی مطرح است. مقالات و سخنرانی های زیادی در این رابطه ایراد شده، و به همین ترتیب، کتاب های فراوانی نیز با موضوع خوشبختی نگارش شده است. کتاب هایی که خوشبختی را به انحاء مختلف تعریف می کند و راه های متفاوت و چه بسا متناقضی را برای دستیابی به این مهم معرفی می کنند.

دکتر عبدالعظیم کریمیی اما در کتاب خود با عنوان «خوشبختی چه چیز نیست؟» نگاه تازه ای به امر خوشبختی داشته و بر آن است تا روند جدیدی در رابطه با مباحث خوشبختی مطرح می کند.

در این اثر نگاه سلبی به مساله خوشبختی شده است، به این معنا که بر خلاف کتاب های دیگر که عوامل موثر در خوشبختی را بررسی می کنند و به این مساله می پردازند که چه چیز هایی موجب خوشبختی می شود، مخاطب را متوجه این امر می کند که برای خوشبخت شدن چه چیز هایی را باید کنار گذاشت و از چه چیز هایی باید حذر کرد.
مطالب کتاب بر اساس نگاهی عرفانی است و در جای جای کتاب جملات حکمت آمیز از بزرگان و عرفا نقل شده است، که می تواند به انتقال مفاهیمی که مد نظر مولف است، یاری رسان باشد.

مباحث ابتدایی کتاب به این موضوع می پردازد که خوشبختی همیشه خوشی نیست و خوشبختی با خوشی متفاوت است. چه بسا خوشبختی که همواره با ناخوشی باشد و لذا باید برای رسیدن به خوشبختی از برخی لذت ها دست کشید و طعم دشواری را نیز چشید. در ادامه، خوشبختی سلبی از نگاه عارفان و سالکان مورد بررسی قرار می گیرد، که بر اساس اقوال عرفا، آنچه نباید انجام داد، آورده می شود، تا خوشبختی از این منظر بهتر بررسی شود.

در نهایت باید گفت با توجه به ادبیات این اثر، که ادبیات نسبتا دشوار و البته عارفانه ای است، می توان حدس زد که مخاطب عام با این کتاب کمتر ارتباط برقرار می کند و مخاطبانی که به مباحث و ادبیات عرفانی علاقه مند هستند، می توانند با این کتاب ارتباط برقرار کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما