loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منظومه عشق (آمیزه ای از شعر و مقتل در رثای شهیدان کربلا)

2 (1)

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده سیدرضا مؤید

تحقیق و تنظیم کتاب نعمت الله منصوریان

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 402

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«مقتل نگاری» تنها «نگارش تاریخ» نیست، بلکه ترسیم لحظه به لحظهٔ بزرگ واقعه ای انسانی ۔ اسلامی است، که به انگیزهٔ کشف تمام جوانب عقیدتی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آن انجام می گیرد.
«مقتل نگاری» آغاز «رستاخیز عشق و احساس» است تا آرمان آماج آیین شهیدان فرادست آید؛ آیینه ای است برای انعکاس «صحنه های عشق و عرفان» که در زمان و مکانی خاص، و با اشخاص و شرایطی ویژه، تحقق یافت تا سرمشقی برای همهٔ باشندگان و آیندگان باشد.
«مقتل نگاری»، وقایع نگاری محض نیست؛ تفسیری است بر آیه های «ایمان» و «عشق» و «ایثار» که بر آسمان بلند «عاشورا» و زمین قدسی و کربلا تجلی یافت و پشتوانه ای عملی و عینی برای ماندگاری آیه های نورانی «قرآن» گشت.
«مقتل نگاری»، ارائهٔ « شاهدی صریح و صمیمی» برای اثبات «راستی و پایداری» سردارانی است که به فرمایش سالارشان، «شهادت» را «سعادت» دیدند و «زندگی با ستمکاران» را جز تباهی و خسران، نیافتند؛ «مرگ شرافتمندانهٔ» افتخارآمیز را «زندگی ناب» دانستند و «زندگانی ذلیلانه » و حقارت آمیز را «مرگ و نابودی محض».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما