loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین در سینمای شرق و غرب

مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم، تائو، کنفسیوس و شینتو) - مکاتب غربی (مسیحیت، یهودیت و فرقه های وابسته)

3.7 (3)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اکنون که بیش از صد سال از عمر سینما می گذرد، سینمای دینی، قدسی و معناگرا، به عنوان یکی از پیش رو ترین و پرمخاطب ترین انواع سینمایی مطرح هستند. توجه رسانه های جهانی، به حضور دین در زندگی بشر به نحو شگفت آوری رشد کرده است و مضامین دینی در فیلم های ظاهرا سکولار نیز مورد تامل و تکرار قرار گرفته. ضروری است که محققین حوزوی و دانشگاهی به سمت فهم و تحلیل دقیق آن بروند و اهالی هنر و رسانه نیز در مطالعات خویش، بیش از پیش به سینمای دینی بپردازند.

در این نوشته، همت بر آن بوده که نحوه تعامل نگره ها، مولفه ها و عناصر دینی و شبه دینی مکاتب و آئین های مهم جهان و سینماهای مطرح مورد بررسی قرار گیرد.

اثر پیش رو، پژوهشی مهم و استراتژیک است که در مدت بیش از هفت سال، با حمایت «اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه» صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاری انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سرانجام رسیده است. از مهمترین نکات قوت این پژوهش که به مثابه دایرة المعارفی در موضوع دین و سینما درآمده است، عمق و جامعیت تحلیل ها در کنار گسترش عرضی کار و توجه به کشورهای مهم واجد سینما در جهان است، به گونه ای که مولفه های مکاتب و آئین های شبه دینی در سینمای آمریکا، اروپا، هند، چین، هنگ کنگ، ژاپن و کره مورد تحلیل جدی قرار گرفته است.
علت عدم پرداخت به سینمای اسلامی و فیلم های کشورهای مسلمان در این اثر، گستردگی بیش از حد این موضوع می باشد که لازم است در آثار دیگری بدان پرداخته شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرمحمد احمدیان

سلام تهیه کتاب به چه صورت است؟؟و قیمت آن چه قدر می باشد؟

21 بهمن 1398

سلام دوست عزیز، هر کتاب که قابل سفارش باشد، گزیده افزودن به سبد خرید و قیمت دارد، این کتاب موجود نیست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما