loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی

ناشر سوره مهر

نویسنده عمادجبار زعلان کنعانی

مترجم مهرداد آزاد

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 99

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6072 10003022
22,000 20,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب، دربرگیرنده خاطرات یکی از اسیران عراقی به نام گروهبان دوم «عماد جبار زعلان الکنعانی» از دوران جنگ تحمیلی ارتش متجاوز صدام علیه ایران است. وی در سمت دیده بانی یکی از واحدهای تیپ 111 عراق به منطقه فاو می رود و پس از حمله رزمندگان ایران به این منطقه، برای این که اسیر نشود، چهار ماه در فاو به صورت مخفیانه زندگی می کند. در کتاب «زندانی فاو» خاطرات دوران نوجوانی، اعزام به خدمت سربازی و منطقه فاو، چند ماه زندگی مخفیانه، صحنه های شجاعت سربازان ایرانی و نحوه اسارت عماد جبار زعلان الکنعانی روایت شده است. در «زندانی فاو» مرور خاطرات گروهبانی روایت می شود که نه زور سر نیزه که حسی ناسیونالیستی او را به جبهه های جنگ کشانده است. او سربازی است که از دیدگاهش، جبهه ایرانی ها را زیر نظر دارد و آتش توپخانه را بر سر دشمن هدایت می کند. اما او تنها برای گذراندن دوره سربازی به یگان توپخانه نپیوسته و به قول خودش آمده تا انتقامش را از مجوس ها که ما باشیم بگیرد. زعلان الکنعانی صحنه هایی را از بمباران جنگنده های ایرانی دیده که او را مکلف به انتقام کرده و تا پای جان برای کشتن «عجم های آتش پرست» بر سر این تکلیف می ماند.

... تلویزیون عراق، کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران را کشوری جنگ طلب معرفی می کردند و می گفتند که ایران چشم طمع به خاک عراق دارد. ایرانی ها مجوس، متکبر و عقب مانده اند. ایران می خواهد بر کشورهای عربی تسلط پیدا کند. این رسانه ها صدام را مایه سربلندی و عزت امت عرب معرفی می کردند و او را مظلومی می دانستند که مورد تجاوز قرار گرفته و باید از او دفاع کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عماد جبار زعلان

هذا الکتاب أنا الذی کتبته وأعطیته إلی مقر الحرس الثوره فی طهران

14 فروردین 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما