loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهاد اقتصادی

چیستی، اهداف و الزامات جهاد اقتصادی در بیانات حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی

ناشر انقلاب اسلامی

نویسنده جمعی از محققین

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 264

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب پیش رو مجموعه ی مدوّنی است از بیانات معظّمٌ له در تبیین جهاد اقتصادی، اهداف و الزامات و نتایج آن؛ که امید است با بهرهگیری از مدلهای مفهومی برآمده از سخنان ایشان، خوانندگان را در دریافتهای صحیح از رهنمودها و راهکارهای نیل به اهداف جهاد اقتصادی یاری کند.
موضوعات مهمی که کتاب بدان می پردازد شامل:
کلّیاتی درباره ی حماسه، جهاد و اقتصاد
شرایط و الزامات راهبردی جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی
جهاد اقتصادی و الزامات پیشرفت اقتصادی مطلوب

لازم است هم در زمینه ی اقتصاد، هم در زمینه ی سیاست، حضور مردم «حضور جهادی» باشد. با حماسه و با شور باید وارد شد. با همّت بلند و گاه امیدوارانه باید وارد شد. با دل پرامید و پرنشاط باید وارد میدان ها شد و با حماسه آفرینی باید به اهداف خود رسید.
دشمنان ملّت ایران در صدد آنند که دشمنی خود را از دو راه با ملّت ایران به تحقّق برسانند، آنچه که امروز در دنیا محسوس است این است: یکی، ایجاد تفرقه در میان صفوف ملّت؛ از بین بردن یکپارچگی ملّت ایران؛ و از دست ملّت ایران؛ این نیروی عظیم وحدت را ربودن و آنها را به اختلافات داخلی سرگرم کردن و دوّمی، ایجاد مشکلات اقتصادی و تلاش برای توقّف ملّت ایران در زمینه های گوناگون سازندگی کشور و رفاه عمومی خود. این دو، چیزی است که در نقشه های کوتاه مدّت و میان مدّت دشمنان ما به طور محسوس وجود دارد که اگر خود آنها هم بر زبان نیاورده بودند، قابل حدس بود؛ ولی دشمنان ما خودشان هم به هر دو نکته اعتراف کردند.
عناصر مهمِّ پیشرفت اقتصاد

در پیشرفت اقتصاد، این سه عنصر را مورد توجّه قرار دهند: اوّلاً در امر اقتصاد، مثل همه ی مسائل دیگر، باید با نگاه علمی به مسائل نگاه کرد. ثانیاً یک برنامه ریزی مدبّرانه لازم است، که هم در آن شتابزدگی نباشد، هم در آن کندی و کوتاهی نباشد. در همه ی امور این جور است، در مسائل حسّاس اقتصاد هم این جور است. ثالثاً ثبات و استمرار سیاستها لازم است. اگر ان شاءاللّه مسئولان این سه عنصر را در پیشرفت اقتصادی کشور در نظر بگیرند، که البتّه مورد توجّه است - مسئولان، هم از لحاظ علمی در میان آنها برجستگانی هستند؛ هم از لحاظ دلسوزی، اهل دلسوزی اند، اهل تدبیرند - به توفیق الهی، به حول و قوّه ی الهی، دشمنان ما همچنان که در بخشهای دیگر نتوانستند کاری بکنند، در مقابله ی اقتصادی با این ملّت هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما