loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در لباس مرجعیت

مجموعه آنچه گذشت 2

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آنچه پیش روش شماست، تلاشی است برای واکاوی برخی ابعاد زندگی دو روحانی نامدار که دست تقدیر، لباس مرجعیت را بر قامت آنان پوشاند ولی هر یک به دلایلی خاص، از بزرگ ترین جنبش روحانیت و مرجعیت در تاریخ تشیع (انقلاب اسلامی) دل بریده و مسیری دیگر گزیدند.

مقاله اول این کتاب، مروری دارد بر زندگانی آیت الله سید کاظم شریعتمداری از ولادت تا وفات. در این مقاله، به اجمال برخی گلوگاه های سیاسی حساس در زندگانی ایشان بررسی شده است.

مقاله دوم به یکی از نکات پیچیده تاریخ معاصر نظر کرده است. مواضع علنی آیت الله شریعتمداری که در بیانیه ها و مصاحبه های ایشان به چشم می خورد، از ایشان تصویری انقلابی ساخته بود که کمتر کسی در آن تردید روا می داشت. اما با نگاه به اسناد ساواک که حاصل جلسات مخفیانه با آیت الله شریعتمداری یا شنود منزل ایشان است نکات دیگری بر پژوهنده هویدا می شود که این مقاله، سعی دارد به همان دانستنی ها بپردازد.

مقاله سوم، نگاهی انداخته است بر روابط آیت الله منتظری با قوه ی قصائیه ی جمهوری اسلامی.

مقاله چهارم کتاب نیز دست گذاشته است بر کلیدی ترین ایراد آیت الله منتظری به جمهوری اسلامی که نقش مهمی هم در جدایی ایشان از نظام ایفا نمود مسئله ی ادعایی شکنجه در زندان ها، مطلبی نبود که آیت الله منتظری با روحیه ظلم ستیز خود بتواند در برابر آن ساکت بنشیند. اما اینکه چگونه تصویر زندان های جمهوری اسلامی در ذهن آیت الله منتظری بدل شد به «شکنجه خانه» و «کشتارگاه»، مطلبی است که این مقاله با رجوع به برخی منابع دست اول، سعی در روشن کرددن آن دارد.

فهرست کتاب در لباس مرجعیت :

آیت الله شریعتمداری از ولادت تا وفات
مقایسه مواضع علنی و غیرعلنی آیت الله شریعتمداری
فراز و فرودهای رابطه آیت الله منتظری و قوه قضائیه
تاثیرگذاری مجاهدین خلق بر ذهنیت آیت الله منتظری براساس منابع سازمان
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما