loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چند صدایی اخلاقی در دنیای مجازی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60878 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در عصـر کنـونی، فراگیرشدن فناوری های ارتباطی دیجیتال در جهـان، فرصـتی برابـر را در اختیـار مردم جوامع مختلف قرار داده است تا بتوانند صدای فرهنگی خود را بـه جوامـع دیگر برسانند و شئون گوناگون فرهنگی، از جمله نگرش و رفتار اخلاقیشـان را از طریق شبکه جهانی اطلاعات و ارتباطات به همشـهری هـای سایبریشـان ارائـه کنند؛ از این رو نگارنده این اثر، به تبیین و تحلیل نگرش های مختلف اخلاقی درفضای سایبر پرداخته و به گونه ای استقرایی، برخی اصـول مشـترک را در میـان جوامع مختلف جستجو کرده است.

در این اثر همچنین تلاش شده تا از طرفی اصـول اخلاقی دنیای فیزیکیو غیر مجازی بـازنگری، و اصـولی متناسـب بـا جریانـات خـاصِ محیط مجازی تدوین گردد، و از طرف دیگر در مباحث معرفتی جهانی سـازی، و تحلیل ارزش ها و عملکردهای اخلاقی دنیای مجازی، دسـتیابی بـه یـک کـارآیی مبنایی ممکن شود.

دنیای مجازی با همه فرصت هایی که ایجاد کرده است و تهدیدهایی که به همراه دارد می تواند نقشی راهبردی در رسانه جهانی داشته باشد؛ رسانه ای که همه صداها را به گوش جهانیان می رساند و در انحصار فرهنگی خاص نیست؛ رسانه ای که نمی تواند انسان ها را به اصلی و فرعی تقسیم کند، زیرا همه انسان ها با هر نژاد و فرهنگی قدرت شناوری در امواج این دنیای سایبری را دارند و نمی توان از حضورشان در رسانه های تعاملی جلوگیری کرد و تفسیرهایشان را نادیده گرفت بنابراین کلانشهر سایبری کنونی ناچار است همه شهروندانش را به رسمیت بشناسد.

چنان که قبلاً گفته شد مهم ترین مؤلفه ارتباطات اجتماعی، اخلاق است زیرا اخلاقی زیستن شهروندان کلانشهر سایبری، امکان یک زندگی مسالمت آمیز، امن و آرام را برای ایشان فراهم می کند تا همه استعدادهای انسانی در سایه مشارکت و مسالمت جمعی به فعلیت برسند و جهانی توسعه یاب و ارتقا یابنده را محقق کنند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما