loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده

مجموعه آنچه گذشت 7

ناشر سوره مهر

نویسنده رضا اکبری آهنگر | وحید خضاب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 132

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مقاله اول به بررسی تفصیلی زندگی و مواضع شهید دیالمه از ولادت تا شهادت، می پردازد.

دومین مقاله اختصاص دارد به بررسی اجمالی زندگی سید حسن آیت. در این مقاله کوتاه، سعی شده مهم ترین نقاط زندگی سید حسن آیت مروروار بررسی شود تا تصویری کلی از روند زندگی این شخصیت سیاسی فعال در ذهن خوانند نقش ببندد.

در سومین مقاله این مجموعه، به یکی از اصلی ترین موضوعاتی که منتقدان در مورد شهید آیت مطرح می کنند، پرداخته شده است. موضوع همسویی آیت و مظفر بقایی. اما تلاش نویسنده بر آن بوده که علیرغم وجود خاطرات فراوان برای رد این اتهام، وضوح اختلافات مبنایی آیت و بقایی، و همچنین همگامی این شهید با نهضت امام براساس اسناد ساواک به اثبات برسد. لازم به ذکر است که این مقاله پیش از این در برخی از سایت ها منتشر شده است.

مقاله چهارم انگشت گذاشته بر یکی از کلیدی ترین اتهاماتی که در دوره حیات سید حسن آیت و حتی پس از شهادت او، همواره برای ایجاد گرد و غبار پیرامون مشی و روش مبارزاتی وی استفاده می شده است. ماجرای موسوم به «نوار آیت»، موضوع این مقاله است.

فهرست کتاب شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده :

بررسی تفصیلی زندگی و مواضع عبدالحمید دیالمه
نگاهی اجمالی به زندگی سید حسن آیت
تصویر سید حسن آیت در اسناد ساواک
نقدی بر اتهامات موجود پیرامون «نور آیت»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رضا باقری

سلام من این کتاب را خواندم کتاب جالبی بود سعی داشت غبار فتنه را از چهره شهیدان دیالمه و آیت بردارد و سعی دارد نشان دهد که این شهدا با بصیرت که داشتند از اهداف بنی صدر خبردار بودند و در مورد میرحسین موسوی هم این شهدا مدارکی مربوط به انحراف ایشان داشتند
در کل جالبه و ارزش خواندن دارد

2 خرداد 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما