loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان کامل

ناشر صدرا

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 332

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6092 10003022
165,000 156,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه ای است مشتمل بر تنظیم شده سیزده جلسه سخنرانی متفکر شهید استاد مرتضی مطهری تحت عنوان "انسان کامل" که در سال 1353 و در ماه مبارک رمضان ایراد شده است. شش جلسه اول این سخنرانیها در مسجد جاوید ( تهران ) و بقیه در محل دیگری ایراد شده است و اکثر قریب به اتفاق مستمعین را دانشجویان تشکیل میدادهاند . انتخاب این موضوع برای بحث ، از سوی استاد شهید ، بیمناسبت نبوده است . در آن ایام ، در جامعه اسلامی ما تفکری رواج یافته بود که بیشتر به دستورات اجتماعی اسلام نظر داشت و بعد معنوی اسلام را کم اهمیت معرفی میکرد چنانکه در گذشته، بیشتر به دستورات عبادی و معنوی اسلام توجه میشد و بعد اجتماعی این دین مقدس به دست فراموشی سپرده شده بود . استاد شهید برای آنکه آشکار سازندکه اسلام یک دین جامع است و انسان اسلام ، انسانی است چند بعدی که همه دستورات این مکتب الهی را به طور هماهنگ به مورد اجرا میگذارد ، و برای آنکه جوانان مسلمان را از نگرش یک بعدی به اسلام مصون بدارند ، این بحث را مطرح کردند ، که البته نظر سایر مکاتب درباره " انسان کامل " نیز مورد بررسی قرار گرفته است .
جلسات اول این سخنرانیها مقارن با ایام شهادت مولای متقیان علی علیه السلام بوده است، به همین جهت، در پایان برخی از این جلسات، ذکر مصیبت شده است که این ذکر مصیبتها بیارتباط با موضوع بحث نیز نمیباشند .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما