loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همیشه دختر

ناشر کتاب نیستان

نویسنده محمد ترکاشوند

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 141

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60939 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رمانی که در آن نویسنده ای مرد با جسارت تمام قدم به زندگی زنان و روابط تو در توی این بخش از جامعه گذاشته است و سعی دارد در دل یک روایت داستانی به ترسیم نوعی خاص از سبک زندگی در این قشر دست بزند.

«همیشه دختر» با سفر زیارتی دختری به نام فریده آغاز می شود، که با جمعی از دوستانش راهی مشهد مقدس می شود و سفر در این میان از سویی بهانه ای است برای آشنا شدن با روحیات و ذهنیات تیپ اجتماعی فریده که می توان از آنها به عنوان بخش قابل توجهی از طبقه اجتماعی دختران جوان ایرانی امروز یاد کرد و از سوی دیگر راهی است برای آشنا شدن با طیف های فکری مختلف جاری در زندگی زنانه امروز، استدلال ها، نوع نگاه و حتی ایدئولوژی زنانه.

این اثر با شجاعتی خاص، موضوع ازدواج دختران را نشانه می رود و دلایل تأخیر سن ازدواج و نارضایتی دختران از ازدواج نکردن را بررسی می کند. آفت هایی که مانع ازدواج به هنگام است و آفت هایی که از پی این تأخیر قد علم می کنند.

«همیشه دختر» از سوی دیگر سازنده نوعی نگاه ویژه به زندگی مشترک و اجتماعی از زاویه نگاه زنان است که سعی کرده است با دوری از کلیشه های رایج در خلق چنین داستانی در نهایت به ترسیم سیمایی از نوع صحیح سبک زندگی مومنانه دست پیدا کند.

با این همه نباید از زبان این اثر نیز غافل بود؛ زبانی که در آن نویسنده سعی کرده شوخ طبعی و طنازی متناسب با سن راوی را در در دل روایت داستانی جای بدهد و با ایجاد پیوند مناسب میان آن و نیز بخش های دیگر داستان که در آنها به جای یک موقعیت طنز با یک موقعیت عاطفی و احساسی روبرو هستیم، نقشه و ایده خود برای یک روایت داستانی بر پایه سبک زندگی مومنامه و بحران های اجتماعی و فردی برای شکل دهی به آن اعم از آغاز و تداومش را به نمایش بکشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما