loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در من هوا سرد است

ناشر کتاب نیستان

نویسنده طیبه نجیب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 212

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60941 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این رمان از زبان زنی روایت خود را شروع می کند که در زندگی حل شده است. زیر و بم زندگی، از او که سال ها پیش حتی سودای نوشتن و شعر را در سر داشته، موجودی ساخته که بیش از هر چیز سعی در رتق و فتق و به روی ریل آوردن روال طبیعی زندگی اش دارد. از خیره سری ها و شور و لطافت جوانی اش در او خبری نیست و تنها به وقت شنیدن سرگذشت دوستان و آشنایانی چون خودش از زبان دوستان و نزدیکانش است که نوعی بازآفرینی و یادآوری را در ذهن خود شکل می دهد تا گذشته ای که روزگاری به آن تعلق داشته و امروزه خود را از آن بسیار دور می بیند در ذهن او تداعی شود.

نجیب در این رمان در قامت یک نویسنده زن به خوبی نشان داده است که به ظرافت های رفتار طبقه ای از زنان که در این رمان از آنها روایت می کند آشناست. او به درون ذهن و زندگی زنان طبقه میانه اجتماع رفته است. فکر و نوع نگاه آنها به المان های زیستی همچون ازدواج، زندگی خانوادگی، عشق، جوانی، مطالعه و ادامه تحصیل و موضوعاتی مشابه را واکاوی می کند و در قالب یک داستان بلند که در طول آن شرح زندگی چند زن از این طبقه که به نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند را شرح می دهد و از دل آن فرجام چند سبک فکری به زندگی را در کنار برخی از روایت های محتوم از زندگی زنان در جامعه ایرانی به تصویر می کشد.

«در من هوا سرد است» به این اعتبار روایتی است به روز و عمومی از نوعی زیست ایرانی، زیستی که این رمان نشان از عمومیت آن می دهد و به مخاطب امکان همذات پنداری درباره آن را می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما