loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صهیونیسم مسیحی

نقشه راه به سوی آرماگدون

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دکتر استفان سایزر، نویسنده کتاب صهیونیسم مسیحی، همانند بسیاری دیگر از منتقدان غربی جریان صهیونیسم مسیحی، در جوانی از بازدیدکنندگان ارض موعود و متاثر از تبلیغات شورآفرین انجیلگرایان آمریکایی بوده است. جرقه ای که از دیدار با مسیحیان بومی فلسطین و مشاهده واکنش مسیحیان غربی در نادیده انگاشتن آنها در ذهن وی درخشید، او را به تحقیق و بررسی آکادمیک جریان صهیونیسم مسیحی واداشت. کتاب حاضر یکی از ثمرات پربار و ارزشمند سی سال مطالعه و تلاش پیگیر و ارزیابی دقیق اوست؛ و به لحاظ گستردگی مطالب و شمول آنها،در عین رعایت اختصار، کتابی جامع و فراگیر است.او در عین مسیر به عنوان اندیشمندی آزاداندیش،امانت و انصاف را رعایت کرده است.

سایزر در کتاب خود، برخلاف بسیاری دیگر از کتابهای ترجمه شده به فارسی در این موضوع، بیش از پرداختن به اسطوره های صهیونیسم یهودی و جریانات و پیامدهای صرفا سیاسی روابط صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم یهودی،به نقد و واکاوی بنیان های جریانات کلامی و الهیات مسیحیت درون جنبش صهیونیسم مسیحی پرداخته و آنها را بررسی و دسته بندی کرده است.کتاب او همچنین شامل جریان شناسی، شخصیت شناسی و دسته بندی صریح و باریک بینانهء بنیانگذاران جریان صهیونیسم مسیحی است.

دسته بندی سایزر برمبنای تاریخچه، مبانی آخرت شناسی و شخصیت نگاری افراد برجسته شاخه اصلی صهیونیسم مسیحی شکل گرفته است. نویسنده در سراسر کتاب با ارایهء نقل قول ها و شواهد مستدل، مجموعه ای گزیده و جامع از اطلاعات را ارایه می کند تا خواننده خود قادر به نقد، بررسی و نتیجه گیری از مطالب عنوان شده در کتاب باشد.

کتاب در چهار فصل با عنوانهای ذیل تدوین شده است:
1.ریشه های تاریخی صهیونیسم مسیحی
2.اصول الهیات صهیونیسم مسیحی
3.پیامدهای سیاسی صهیونیسم مسیحی
4.نتیجه گیری

علاوه بر مباحث فوق،واژه نامه ای فراگیر درباره مفاهیم و کلمات کلیدی در جریان شناسی صهیونیسم مسیحی در کتاب گنجانده شده است.همچنین کتابنامه ای جامع و کامل از سایر کتابهای منتشر شده در موضوع مذکور در پایان کتاب آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما