loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کویر پرستاره: داستان شهدای دانشجو شهرستان سبزوار

ناشر سوره مهر

نویسنده حسین کلاته آقامحمدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب کویر پرستاره در برگیرنده روایت‌هایی مستند و داستانی از 42 شهید دانشجوی شهرستان سبزوار است؛ روایت‌هایی با حیطه موضوعی سرگذشت زندگی این شهیدان در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، طی سال‌های 1359 تا1367. علاوه بر اسامی و سرگذشت هریک از شهیدان، عکس‌هایشان به همراه مشخصات کامل و تاریخ و محل شهادت آنان در پایان کتاب منتشر شده است.
این مجموعه آمیخته با عشق، ایثار، محبت و دلدادگی جوانانی است که هستی و جوانی خود را در راه اندیشه و اعتقادشان نثار کردند و از عشق و ایمان خود حماسه هایی جاودانه را رقم زدند. حماسه هایی که در کتاب نیز با خوش سلیقگی خاصی صحنه هایی جذاب، لطیف و ارزشمند و ماندگار را رقم زده است.
در هر بخش خلاصه کوچکی از زندگی‌نامه و شیوه سلوک و طرز برخورد شهدا قبل از شهادت و همچنین خاطرات جبهه‌ آن شهیدان آورده شده است.
این 42 شهید همگی از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه سبزوار و دانشگاه تهران بوده‌اند که همگی برای دفاع از خاک کشور، درس و دانشگاه و زن و فرزندان، پدر و مادر و همه دلبستگی‌های دنیوی و مادی خود را رها کردند و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.
کتاب کویر پرستاره (مستند داستانی زندگی شهدای دانشجوی شهرستان سبزوار بهار 1387) نوشته حسین کلاته آقامحمدی است و در انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

بنای یادمان شهیدان مظلوم هویزه در سبزوار به شکل آرم جمهوری اسلامی است. میدانید که این گل، پنج پر دارد. گلبرگ میانی آن پنج پر که هرگز از عطر جان افزایش کاسته نمی‌شود متعلق به شهید محمد فاضل است.
دو گلبرگ در این طرف و دو گلبرگ در آن طرف، مربوط به یاران و همفکران شهیدند؛ همان‌ها که در متعالی‌ترین لحظات روزهای پایانی حیات این جهانی‌شان، برگرد شمع محمد می‌چرخیدند. او برایشان آسمانی‌ترین آیه‌ها را در مدرسه شهادت سوسنگرد تفسیر می‌کرد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما