loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نای سوخته: زندگینامه و خاطرات مربی مجاهد شهید علی خلیلی

5 (2)

ناشر تقدیر

نویسنده هانیه ناصری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 168

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب شرح داستانی از زندگی شهید است که نویسنده گاهی در میان روایت، خاطراتی از زبان خانواده و به ویژه مادر او، دوستان و... آورده است. برخلاف دیگر کتاب های زندگی نامه که با کودکی فرد شروع می شود داستان با شهادت علی خلیلی آغاز شده و در آخر به کودکی او منتهی می شود. یعنی روال کلی داستان بازگشت به عقب است و همین باعث متمایز شدن آن با سایر کتاب های این حوزه می شود.

«نای سوخته» در هشت فصل تنظیم شده که فصل اول با نام «شهادت» به لحظات آخر عمر خلیلی و شهادت او، تشییع و خاکسپاری او و احوالات دوستان و خانواده در این لحظات می پردازد. نویسنده در فصل دوم با نام «نقاهت دوم» به حال نامساعد خلیلی به دوماه آخر زندگی و آمادگی او به شهادت اشاره دارد. «سفر کربلا» عنوان فصل سوم کتاب است که در آن جریان سفر خلیلی به کربلا و شرکت در پیاده روی اربعین سال 1392 به همراه تعدادی از دوستان اوست.

نویسنده در فصل چهارم با عنوان «نقاهت اول» ماجرای خلیلی از زمانی که در بیمارستان بستری می شود تا زمان مرخصی و تجلیل از او را روایت می کند، در فصل پنجم با عنوان «ضربت خوردن» روایت لحظات ملتهب ضربت خوردن خلیلی تا رساندن او به بیمارستان و خبر دادن به خانواده و دوستان را آورده است.

در فصل ششم با عنوان «جوانی» به روحیات، اخلاقیات و سرگرمی های خلیلی در زندگی و به ویژه در جوانی پرداخته است. فصل هفتم با عنوان «کودکی» حول محور رابطه عمیق او با مادر از زمان تولد و کودکی است و در فصل پایانی هم عکس های شهید در مراحل مختلف زندگی با دلنوشته هایی آورده شده است.

«از روزی که دوست علی انگشتر شرف الشمسی را که با ضریح امام رضا علیه السلام متبرکش کرده و به مادر داده بود تا در دست علی کند خیلی گذشته بود، بخصوص برای مادر؛ شادی آن روز او که از حرکت دستان پسرش شروع شد، امروز در حال تمام شدن بود و پسر برای همیشه عزم رفتن کرده بود و مادر آنقدر عاشق بود که چاره ای جز سکوت نداشت، سکوتی که این بار برخلاف همیشه دوران، آنقدرها هم علامت رضایت نبود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

اسماعیل پیرویان

سلام وقت به خیر کی موجود میشه

12 اسفند 1399

سلام دوست عزیز
در صورت تجدید چاپ توسط ناشر، این کتاب قابل سفارش می شود

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما